Dumme dumme Posten

G

Guest571

Guest
Var på postkontoret idag og hentet mitt nye vintage Ingersoll Mickey Mouse lommeur fra 50-60 tallet. Klokken var pakket i bobleplast og tollerne som har åpnet og kontrollert pakken har brukt tapetkniv, i GLASSET på klokken. Stooor ripe over hele forsiden av uret.

Fikk klageskjema som skal fylles ut, noen som vet hva som er postens normale prosedyre i slike saker?

Synd å høre om uhellet ditt.:(
Men, burde det ikke heller være dumme dumme tollere?:mad:

Gjort av posten hos postens godssenter, de tar forenklet fortolling om det er det det heter.

Virker som om Postens fortolling går rævva for tiden, de brukte 13(!) dager på min siste forsendelse:mad:

Mye trøbbel og forsinkelser hos Posten for tiden.

Min erfaring er at de generelt er veldig ryddige med erstatninger når de har ødelagt noe... Jeg opplever ødelagte pakker en gang eller to i måneden, og de betaler alltid ut erstatning.

Sendte en Steinhart(triton) på service for ett halvt år siden. Den kom aldri fram(gudene vet hva som skjedde med klokken)! Når Gunter(eieren av Steinhart) var å hentet klokken så fikk han bare en tom boks. Fikk aldri noe erstatning.

Sendte en Steinhart(triton) på service for ett halvt år siden. Den kom aldri fram(gudene vet hva som skjedde med klokken)! Når Gunter(eieren av Steinhart) var å hentet klokken så fikk han bare en tom boks. Fikk aldri noe erstatning.

Huff, det var kjipt å høre, Roham! Selv har jeg hatt en lignende opplevelse, med en klokke som ble sendt fra Frankrike til Norge.
Klokken, en Rolex Daytona, forsvant på postreisen sammen med alt av tilbehør, og kun en tom pakke kom til Norge. Det ble mye styr (les: kjefting på ymse postpersonel) og tenners gnissel.
Men siden jeg hadde betalt for Daytonaen via nett fikk jeg pengene tilbake fra mitt kredittselskap, selger hadde forsikret forsendelsen og fikk erstatning.

Uansett mener jeg å huske, Mathfjeld, at både du og sender må fylle ut hver deres klageskjema.

Ja...Min pakke har brukt dobbelt så lang tid fra Oslo til Trondheim som fra Los Angeles til Oslo. ( Etter ferdig tollbehandling) Jeg kommer ikke til å sympatisere med verken post eller transportarbeidere under neste lønnsoppgjør... Patetisk!

Fylte ut mitt skjema idag, de var litt usikre på posten hva de skulle gjøre ettersom klokken ikke kan erstattes. Pluss at den mister sjarm/verdi med nytt glass.

En saksbehandler skulle ringe meg opp i løpet av noen uker, så vi får vente å se.

Her ser dere så vidt ripa(parallelt med sekundviseren)
f2f4a7d6.jpg

Jeg begynner å bli rimelig irritert på posten akkurat for øyeblikket! Ventet lenge på siste nyervervelse:

Sendingen er til importvurdering
02.07.2010 08:10, 0024 OSLO
Forventet behandlingstid ett døgn

Slik er statusen fortsatt!
Laaang ventetid når man venter på noe GODT!!!
Få rævva i gir!
:mad::mad::mad: