Dumping av klokker på Finn?

Medlem
14. feb. 2008
Sted
Oslo
I følge n24.no så dumpes nå klokker på finn.no

http://www.na24.no/article2290295.ece

Jeg har forsøkt å følge med en stund, og jeg kan ikke si at jeg synes antallet dyre klokker til salgs har steget så veldig mye. Faktisk hadde jeg trodd (og i mitt mørke hjerte kanskje håpet :twisted: ) at det skulle dukke opp flere varp i disse krisetider.

At det er masse dyre klokker til salgs viser jo også bare at en del mennesker har litt for høye forhåpninger til hva de kan få for sine ur...

Noen som har funnet noen kupp?

Ingen varp her i gården :(
De få som har vært til salgs til en grei pris, har blitt snappet opp av en annen luring rett før meg :evil:
Nei, må nok krype til korset og be klokkepusheren bestille meg en ny Submariner eller en Seamaster eller Railmaster.....Så mange valg og så lite penger...

Jeg har ikke inntrykk av at det dumpes klokker på Finn i det hele tatt. det har kanskje økt litt i tilbud men prisnivået er ikke vesentligt lavt.
Så en strøken daytona til en ganske god pris, og den lå ikke lengeute!!
,
Håper ikke alle sitter på gjerdet både når det gjelder kjøp å salg, gjelder jo å holde øk. i gang det er jo veldig mye psykologi i en slik situasjon.
Hvis plutselig alle kunder skal ha alle sine penger ut vil jo enhver bank gå dukken etc. Samme hvis alle så å si stopper sitt forbruk.

Har lagt merke til at en del mer eksotiske klokker har blitt lagt ut på Finn den siste tiden, men tror ikke dette nødvendigvis kommer pga. finanskrisen. En del Rolex-modeller som tidligere har vært "overpriset" i forhold til stor etterspørsel har jeg observert har falt noe i pris. Men litt dramatisk fremstilling på NA24, hehe.

Børsfall, økonomiske kriser og stor usikkerhet i pengemarkedet genrellt, vil kunne gi et prisfall på dyrere klokker. Men personlig tror jeg ikke vi vil se noe dramatisk prisfall / dumping o.l. med det aller første. Jeg tror heller ikke at den kommende etableringen av Officine Panerai hos Bjerke til vinteren, vil bli noe utsatt.

Det noen av oss, ;) , opplevde forrige gang vi hadde en dramatisk nedgang etter flere år med jappetid, god økonomi og prisfest, var den påfølgende arbeidsledigheten. ( Vi snakker om ca 1984-85 og noen år framover.) Vedvarer ledigheten i noe tid, må enkelte kanskje gå til skritt som å selge unna ulike verdisaker som kan unnværes. :cry:
Mye tyder på at vi allerede neste år vil oppleve at mange bransjer vil måtte permittere og si opp ansatte. Den gang, som sikkert nå også, kommer det endel "investerings ur" og andre interessante klokkeobjekter på de ulike salgs-sidene. Husker at det nesten florerte av ulike Rolex'er til "gi-bort priser" i bl.a. Aftenposten, Bergens Tidende og andre større aviser. Dessverre og trist for noen, - til glede for andre.... Vær tålmodig, den som kan ! 8)