Durr - norsklagd "klokke"

Medlem
5. mars 2014
Sted
Oslo
Kom over denne på TU:

arms_03.jpg

colors_02.jpg

Den forteller ikke tiden, men den vibrerer med fem minutters intervaller.

http://skreksto.re/products/durr

Morsom? Unyttig?

Litt unyttig til benyttelse på håndledd. Men for eventuelle kjærester eller noens venninner kan det tenkes at nytteverdien kan fremskapes utover fuktige aftener.

Helt ærlig, siden jeg hadde et noe flåsete svar først.

Tanken bak dette produktet er jo at det skal la bæreren få en opplevelse av hvor forskjellig tidsintervallet "Fem minutter" kan oppleves.
Tid er et fascinerende konsept, og det å bli mint på når hvert femte minutt har gått, for å reflektere over hva du brukte de til, hvor fort de far avgårde osv er en kul komplikasjon, på sett å vise.

For min del ville det vært et spennende produkt om det var mekanisk drevet, og var mulig å skru av og på tidsintervallet på fem minutter, og i tillegg hadde en reell klokkefunksjonalitet i form av minute repeater som små vibrasjoner.

På den måten kunne man alltid "gjettet" riktig klokkslett, og sannsynligvis endt opp med å bli brent på et bål når folk ikke kunne forklare hvordan du alltid visste hva klokken var, uten å kunne se det fysisk;)

For meg blir dette keiserens nye klær, man kan gjerne ha noen filosofiske tanker rundt det Entropy skriver, men alle vet jo at opplevelsen av en tidsenhet arter seg forskjellig, tannlegens fem minutter føles uendelig mye lenger enn det gjennomsnittlige samkvem (som jeg mener å ha lest er 7 min?). Hipsterskrap med andre ord :) jeg skriver dette med streptokokker i halsen og en toåring som ikke er trøtt på barnerommet, men er nok av samme mening uten lidelsene også.

Jeg møtte en som hadde en blind mor. Hun hadde en neste maken klokke. Når du trykket på glasset vibrerte den tiden med en kode. Lange og korte rist. Hun likte ikke klokken, så sønnen fikk den. Han fortalte at den var fantastisk når han var i båt, på ski etc. Mye tøy gjorde det vanskelig å grave frem et vanlig ur. Her bare trykket man på klokken!

Dessverre måtte klokken leveres tilbake da moren døde. Den var for dyr å kjøpe ut, fortalte han. Hva dyr var husker jeg ikke. Dette var på første halvdel av 90-tallet.

Dette er ikke noen ny oppfinnelse med andre ord....

Kult? Joda!!

:cool:

Jeg møtte en som hadde en blind mor. Hun hadde en neste maken klokke. Når du trykket på glasset vibrerte den tiden med en kode. Lange og korte rist. Hun likte ikke klokken, så sønnen fikk den. Han fortalte at den var fantastisk når han var i båt, på ski etc. Mye tøy gjorde det vanskelig å grave frem et vanlig ur. Her bare trykket man på klokken!

Dessverre måtte klokken leveres tilbake da moren døde. Den var for dyr å kjøpe ut, fortalte han. Hva dyr var husker jeg ikke. Dette var på første halvdel av 90-tallet.

Dette er ikke noen ny oppfinnelse med andre ord....

Kult? Joda!!

:cool:

Blindeklokken var jo praktisk for han og kanskje til en viss grad nødvendig for blinde. Durr klokken er bare en pinlig vits av et produkt emm