Dykkerur til kvinneleg kollega

Medlem
10. aug. 2011
Sted
Bergen
Ei på jobb i dag som lurte på om eg kunne hjelpa ho å finna ei dykkerklokke.
Ho dykkar ikkje - men er aktiv (kryssa Grønland på ski etc).
Klokka kunne gjerne vera grønn, dersom det fantest sa ho.
Eg tenkte først på 116610LV, men mogleg denne vert litt stor for henne.
Ho er 169cm, 69kg og godt trent.

Er det nokon her som kan hjelpa meg litt?
Kravet er dykkerur til dame, gjerne grønn - men fargen er ikkje eit must. "Klokka må gjerne vera litt frekk" sa ho;)

Kan vera mogleg med andre ur enn dykker - men klokka må vera tøff og tåla litt...

Den er ikke grønn, og ikke et dykker ur, men ellers kan jeg som mange ganger før anbefale Rolex Explorer 2....eller hvis den blir for stor, hva med Explorer 1...den er i mine øyne tøff på kvinner som menn.

Jeg holder fremdeles en knapp på en panerai...vert de er STORE, men synes det er utroilig kult med damer og Panerai...og de tåler garantert en trøkk og har en skikkelig dykkerhistorie. Hvis du vil ha noe litt rimerligere er Anonimo et godt alternativ (den kan du sikekrt også få i grønn) :D

fd26e71a.jpg

evt denne da...

imagesCAT3ECIV.jpg
:p

Det er vell bare hulken og den gamle LV en som er grønn?:-s eller hublot har vell en eller annen limitert grønn sak kan jeg tenke meg..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Den er ikke grønn, og ikke et dykker ur, men ellers kan jeg som mange ganger før anbefale Rolex Explorer 2....eller hvis den blir for stor, hva med Explorer 1...den er i mine øyne tøff på kvinner som menn.
+ 1

Helt enig, den uten gmt er vel 39mm om jeg ikke husker feil. Tror kanskje en Sub blir litt stor og klumpete?(selv om den er på nesten samme størrelse) Ser jo tøft ut med sub på dame, enig i det.. Men vet ikke helt hvor praktisk det er med en såpass klumpete klokke på et lite damehåndledd? =) Håper ikke noen ser på det her som noe oppgulp

Her en hulk det rette :) Mener det ligger noe fine bilder på nettet av ei dame med Hulk. Mjau...

Takk for gode forslag.
Ho er villig til å bruka litt peng på denne ja.
Redd Hulk kan bli litt stor på damehandledd, men skal sjå om eg kan finne eit bilete på nettet.

Dette er ikke et dykkerur, men Explorer er explorer og tåler definitivt både vann og røff behandling. Den fremstår litt mindre enn sub og burde være perfekt for en dame som tør bære en "herreklokke" og som explorer på ski over Grønland :)

Jeg er i hvert fall ikke i tvil! :cool:

Nb, dette er altså den utgåtte exp II, ikke dagnes på 42 mm.

ExpIiFlorida.jpg

20050816-201558.jpg

PC-PSAN-IMG_2089.jpg

Som alternativ vile jeg tenkt på Explorer I i 36 mm utgave, en enda større klassiker kanskje, men ikke fullt så røff.

Løyp og kjøyp :D

Dette er ikke et dykkerur, men Explorer er explorer og tåler definitivt både vann og røff behandling. Den fremstår litt mindre enn sub og burde være perfekt for en dame som tør bære en "herreklokke" og som explorer på ski over Grønland :)

Jeg er i hvert fall ikke i tvil! :cool:

Nb, dette er altså den utgåtte exp II, ikke dagnes på 42 mm.

ExpIiFlorida.jpg

20050816-201558.jpg

PC-PSAN-IMG_2089.jpg

Som alternativ vile jeg tenkt på Explorer I i 36 mm utgave, en enda større klassiker kanskje, men ikke fullt så røff.

Løyp og kjøyp :D

Den exploreren der var utrolig flott! Hvor stor er den? Jeg var å kikket på explorer her om dagen og den var altfor stor for meg, men den du viser på bildet her så jo ut til å passe meg mye bedre. :grin: Siden den er utgått hilken prisklasse ligger den i da?

Den er 40mm
Om du prøvde ny Explorer I er den 39 mm :)

De hadde ikke explorer I inne, det var ikke noe poeng i å prøve den andre II for den var svær! Den på 40mm tror jeg kan passe fordi den har litt annen for men suben, som jeg tror kan bli litt for stor. Selv om jeg synes den grønne er må ha må ha en gang. :)

Explorer på grønn NATO må jo være løsningen.
Ellers har jo Bell & Ross en grønn Aviation (BR 03-92 Military Ceramic). Dog den er nok noe stor for damen...