e-Golf

Medlem
25. juli 2012
Innlegg
701
Sted
Lillehammer
Jeg kjører Golf 7 til vanlig og er godt fornøyd med den.

Hadde gleden av å prøvekjøre den nye e-Golf i går, ikke like sprek som Tesla men likevel en morsom bil å kjøre.
Likte godt rekuperasjon funksjonen med tre ulike "styrker". Kom tilbake med flere tilgjengelige kilometer enn da kjøreturen startet :)

Noen bilder i all hast:

Photo%2031.07.14%2019%2035%2044.jpg


Photo%2031.jpg

Ser litt annerledes enn i min dieselversjon

Photo%20311.jpg

Ikke røre de oransje ledningene? :rolleyes:
 
Moro :)

Hvis bompengestasjonene dukker opp i Ålesund fra og med 01.01.2016 som politikerne har vedtatt så vurderer jeg sterkt å gå for denne som en bil nr 2. Har alltid likt Golf og mtp pris vs utstyr og besparelsen man får i året så synes jeg det virker som et godt kjøp,

Eneste negative er jo så klart kjørelengden, 160 km er vel realistisk kjørelengde har jeg hørt noen skrive? Iallefall på en kald vinterdag med varmepumpen på fullt? Dette går jo så klart til og fra jobb, men når man skal ut til kunder må man plutselig begynne å telle km.
Hadde bare kapasiteten vært 300-400 km :) :rolleyes:
 
Eneste negative er jo så klart kjørelengden, 160 km er vel realistisk kjørelengde har jeg hørt noen skrive? Iallefall på en kald vinterdag med varmepumpen på fullt?

Jeg har blitt fortalt at varmepumpe ikke kommer for fullt før på bilene som leveres i februar.
 
Hadde det ikke vært for at Model S'en min er vår bilnummer 1 hadde nok jeg kjøpt e-golf frem til Model 3 kommer og ødelegger markedet for bensinsbiler :mrgreen:
 
Nej det stemmer, men det har kommet opp som ekstrautstyr i tilbehørslisten på e-golfen, og jeg skal ikke ha blir før 2016, så d går nok evt fint :)
 
Jeg har bestilt E-Golf som nr 2 bil, fått bekreftet produksjonsuke 38 med varmepumpe, bilen blir levert uke 40-41.

Spennende! Gleder meg til å høre om erfaringene!
Litt for liten kjørelengde for at min kone skal kunne kjøre Oslo / Moss. Vi prøvde eUP, men den holdt ikke mål. I så fall må det bli Tesla, men den blir for stor og kostbar for budsjettet. Jeg vil heller ikke bytte ut min (kjære) Camry for den.... Fortsatt er det nødvendig med en bensin bil for (de gangene) man trenger en lang kjøre lengde. Det er IKKE ofte, men....

eGolf er spennende! Det er en ordentlig, og pen bil. Her får Tesla konkurranse!
Hadde det bare vært noen tilsvarende fordeler for hybridene så hadde det vært flere slike!


:cool:
 
Spennende! Gleder meg til å høre om erfaringene!
Litt for liten kjørelengde for at min kone skal kunne kjøre Oslo / Moss. Vi prøvde eUP, men den holdt ikke mål. I så fall må det bli Tesla, men den blir for stor og kostbar for budsjettet. Jeg vil heller ikke bytte ut min (kjære) Camry for den.... Fortsatt er det nødvendig med en bensin bil for (de gangene) man trenger en lang kjøre lengde. Det er IKKE ofte, men....

eGolf er spennende! Det er en ordentlig, og pen bil. Her får Tesla konkurranse!
Hadde det bare vært noen tilsvarende fordeler for hybridene så hadde det vært flere slike!


:cool:

Hatt Tesla siden slutten av mars @petterhg - tenkte på det samme som deg.. Og har kjørt 11.000, enda ikke vært under 100km på "tanken" og har hatt flere langturer. Taktisk plasserte Superchargere gjør også bekymringen enda mindre.

Og ikke minst så mye penger jeg har spart... :)
 
Redigert av en moderator:
Har prøvekjørt en e-golf i kveld, og skal om litt ut og nattkjøre den.
Flott bil, blir levert med varmepumpe nå, og bra spekket blir det rundt 280K for kjerre.
Vi kjører vel 25K i året gjennom bomring og da blir det et veldig gunstig regnestykke.
Det står nå mellom denne og BMW i3 som vil skal teste ut på onsdag kveld. :D
 
Har prøvekjørt en e-golf i kveld, og skal om litt ut og nattkjøre den.
Flott bil, blir levert med varmepumpe nå, og bra spekket blir det rundt 280K for kjerre.
Vi kjører vel 25K i året gjennom bomring og da blir det et veldig gunstig regnestykke.
Det står nå mellom denne og BMW i3 som vil skal teste ut på onsdag kveld. :D

Et enkelt valg!
i3 er for stygg! Golf er en pen Bil!

Valget er som å velge mellom en seglbåt eller Bastøyfergen!

8-P
 
i3 er kjempekul!

Og det sier jeg som VW-fan og tidligere eier av utallige golfer. Prøv begge før du bestemmer deg :)
 
teksten er hentet fra en test gjort av BIL, samt gjengitt flere nettaviser:


"Forskjellen ligger først og fremst i at e-Golf i basis er en helt vanlig Golf. Du må kloss innpå for å se at den er elektrisk. Det er en klar fordel for dem som ikke ønsker å skille seg ut – og en tilsvarende ulempe for dem som gjerne vil vise hele verden at de kjører miljøvennlig."

Jeg har prøvd begge, for meg var saken relativt enkel, jeg ville ha en "normal" bil med masse utstyr til en rimelig penge med bra garantier. Det føler jeg at jeg får gjennom Golf hvir bla adaptiv cruise er noe av utstyret som er standard. På I3 er meste av det utstyret du får som standard på Golf tilleggsutstyr, dermed blir den mye dyrere med den spekken jeg har valgt, dessuten så synes jeg fremdeles at den ser ut som en hermetikkboks på sykkelhjul(min subjektive mening:) )

http://www.smp.no/forbruker/bilogtrafikk/article9916939.ece
 
teksten er hentet fra en test gjort av BIL, samt gjengitt flere nettaviser:


"Forskjellen ligger først og fremst i at e-Golf i basis er en helt vanlig Golf. Du må kloss innpå for å se at den er elektrisk. Det er en klar fordel for dem som ikke ønsker å skille seg ut – og en tilsvarende ulempe for dem som gjerne vil vise hele verden at de kjører miljøvennlig."

Jeg har prøvd begge, for meg var saken relativt enkel, jeg ville ha en "normal" bil med masse utstyr til en rimelig penge med bra garantier. Det føler jeg at jeg får gjennom Golf hvir bla adaptiv cruise er noe av utstyret som er standard. På I3 er meste av det utstyret du får som standard på Golf tilleggsutstyr, dermed blir den mye dyrere med den spekken jeg har valgt, dessuten så synes jeg fremdeles at den ser ut som en hermetikkboks på sykkelhjul(min subjektive mening:) )

http://www.smp.no/forbruker/bilogtrafikk/article9916939.ece


Og så må jeg bare få legge til at du med eGolf får en pen bil på kjøpet!

8-D
 
Etter litt frem og tilbake falt valget på e-Golf. Ingen andre el-biler ble vurdert. Stod mellom flere bensinbiler og e-Golf.

Bestilte med varmepumpe, og foreløpig leveringsdato blir slutten av juni.
 
Jeg liker Golf, men dere må åpne sinnet litt for stygt/pent. God formgivning skal ikke bare stryke deg med hårene. BMW prøver å si noe med designet sitt, og det synes jeg de har løst på en god måte. Bilen er både stygg og et vellykket design. Tolk det som du vil :) Det gjelder min favorittstol også, Eames lounge chair. Den ser helt rå ut, men jeg vil ikke nødvendivis si at den er pen å se på, men jeg blir glad av å se på den. Den har personlighet. Eames egne ord: "It has a sort of ugliness to it". Golfen spiller på referansene våre, men den er jo drepende kjedelig ift en i3.