Jeg har kjøpt en del (4-5) ulike skinnremmer og et par lenker på eBay. Skinnremmene virker, men prisen gjenspeiler kvaliteten. Dette er billige saker! Stive og ikke spesielt behagelige. Det er noen TS-Brukere som lager slike. Disse er av en helt annen kvalitet (og verd den ekstra prisen!). Nå var det, som du sikkert forstår, rimelige skinnremmer jeg kjøpte. Det vil si at jeg betalte under 200 pr rem.
Jeg har også kjøpt lenker. Disse var også av rimeligere "no name" for å få en lenke til en klokke. Disse var derfor av en billig type og kjennes deretter ut. Dog, vil jeg si at de var og kjennes tilsvarende ut som lenker på billige klokker. De henger godt på og virker helt brukbare.
Hjemmebyggede klokker med TS-Bruker
@Olando sine remmer.
Min Tissot PRS516 med billig rem fra eBay. Klokken ble veldig fin med denne remmen, men den holdt ikke lenge og var stiv. Dog; Farven har gjort slitt til at jeg har kjøpt en finere med samme farver!
Min tidligere Dolphin med eBay-lenke. Som du ser så har den visse likheter med en dyrere lenke. Den er grei, men kjennes rimelig. Verd prisen? Vel, jeg husker ikke helt hva jeg betalte for den. Det var nok et par hundrelapper?
Mitt råd er derfor:
Ikke forvent deg kvalitet. Kvalitetsspennet er nok størst på skinnremmer. I alle fall når det sees opp mot enklere lenker. Du får det du betaler for. Det kan være artig å kjøpe en billig rem for å se hvordan klokken endrer karakter med ny rem. Min Tissot PRS516 var planlagt solgt. Den falt ikke i smak. Tilfeldigvis prøvde jeg en ny rem på den. Det ble den sorte som klokken har over. Dette ble noe helt annet, og klokken blir nå i alle fall ikke solt.
8