Eberhard & Co - noen som kan bidra?

Medlem
3. april 2011
Sted
New Jersey, USA
Som nyfrelst asylant har jeg stadig behov for informasjon om dette og hint.
Nå har mine øyne falt på en nydelig Eberhard Scafodat 500. Etter et raskt søk her på sonen kunne jeg ikke finne hverken info eller subjektive meninger om dette urmerket.

Om dette uret skal på ønskelisten eller ikke vil nok være avhengig av tilbakemeldingene her.

Eberhard & Co Katalog

Jeg har kikket litt på dette merket selv, da jeg synes de har noen flotte modeller:) Fikk opp øynene da jeg leste artikkelen; Eberhard & Co being itself for 124 years i WatchWorld volume 6-issue 1/spring 2011, altså årets første utgave av bladet. Har du lest denne?? For der får du litt historik etc.. Merket er meget populært og annerkjent i blandt annet Italia, og har en egen modell til den italienske grand prix kjøreren Taizo Nuvolari! De har ellers fått en del pr blant annet på sin Chrono 4 serie. Ellers har de ganske mange historiske modeller, med fint og klassisk design:) Mye er i dag, som hos mange andre, basert på ETA verk, men før i tiden laget de sine egene saker :) Jeg synes blandt annet deres Extra Fort serie er nydelig! Kunne gjerne tenkt meg å sett disse klokkene live..men det er ikke så lett her til lands dessverre.

"All Eberhard & Co watches have mechanical movements that are based on ETA calibers, but virtually without exception, have proprietary modules or enhancements. In the past 15 years E&Co has successfully managed to secure its own place in the overcrowded marked thanks to attractive models with a distinctive look, high-quality mechanical movements and good price /quality ratio. The brand will continue to go its own way and work quietly on steadily increasing the number of fans who support the brand".