Eichmüller uhr ?

Medlem
7. aug. 2014
Sted
Hedmark
Vet folket noe om denne produsenten? Jeg har funnet et ganske stilig dykkerur, dessverre quartz, men den ene modellen som finnes med automatikk er så altfor stor for meg.

Jeg liker utseendet, og prisen er heller ikke avskrekkende. Urverket skal være Seiko-Epson VX43 E. (Jeg begynte å lete etter å ha lest en annen tråd her på forumet som jeg ikke finner ut hvordan jeg skal linke til.)

Legger bare ut en link, da klokka er på eBay.de til 11. september.

Den synes jeg så ut som en passe billig ripoff av Seiko SKX171, som ikke akkurat koster skjorta selv.
Den har automatisk urverk og tar alle lenker og deler som passer til SKX007.

hvorfor ikke bare kjøpe en Seiko?

mvh
stian

Det har jeg jo akkurat gjort! Kjempefornøyd, også. Jeg vet ikke riktig hvorfor; men jeg har en slags mani for å skulle snoke opp sære og spesielle saker og ting ... :eek:

Og så er det litt trist at mange av de flotteste klokkene blir for store, som SKX171. Den er jo faktisk ganske fin, men altså litt stor.

Jeg liker bezelen på den fra Eichmüller, men tviler på at jeg kommer til å kjøpe fra en selger som kaller seg grafvonleuchtenberg. Det andre han/hun har virker så som så.

Kinesisk produksjon av billigklokker , Max 50 Euro verdi. Merket 'Terra Time' hører til dette merket. Som sitert under, et tysk firma fra München etablert 1950

Kilde: Uhrforum.de "Die Firma Eichmüller ist ein deutsches Unternehmen welches 1950 gegründet wurde und in München ansässig ist, dort findet sich auch ein Fachwerkstatt die Reparaturen durchführt. Die Uhren von Eichmüller und deren Schwestermarke Terra Time werden alle mit japanischen Qualitätswerken ausgestattet, das Sortiment erstreckt sich von einfachen drei Zeiger-Uhren hin zu Titan Chronographen.

Wie praktisch alle Markenhersteller weltweit lässt auch die Firma Eichmüller in China produzieren. "

Akk ja. Hvorfor er jeg ikke forundret? :(

Når jeg tenker meg om, er det vel lite trolig at jeg skulle snuble over et fantastisk godt merke som ingen andre har oppdaget ...

Og så er det litt trist at mange av de flotteste klokkene blir for store, som SKX171. Den er jo faktisk ganske fin, men altså litt stor.
Er du helt sikker? SKX007 og andre på denne kassen er ikke veldig store på håndleddet. De er korte lug-to-lug ("i høyden") og sitter ganske høyt på håndleddet.

Men hvis de er for store: Seiko SKX013, en SKX007 i litt mindre versjon.

SKX013 til venstre, SKX009 til høyre:
013et009ed5-Copy.jpg

Seiko SKX013, en SKX007 i litt mindre versjon.

Enten den, eller tilsvarende fra Citizen, med Pepsi-bezel står på innkjøpslista! Har ikke helt bestemt meg, men tror kanskje det blir Citizen rett og slett fordi jeg synes jeg må ha litt variasjon i merkene, og Citizen har ikke så veldig mange automatiske klokker.

Og så skal jeg jo ha en Orient Mako eller Ray, driver og vakler mellom de to og får ikke bestemt meg ...

Men divers får man vel aldri for mange av? ;)