Eier av Rolex 1505

Medlem
19. jan. 2014
Sted
Oslo
Hei,

Nettop kjøpt en Rolex 1505 med boks og papirer som fulgte med den gang da uten sertifikat. Har vært på service hos Bjerke nylig.
Den er 34 mm, minimalt med hairlines og på original reim og ikke lenke.

Har søkt overalt t.o.m klokkeriet, TS og Chrono, ser at dette er en sjelden omsatt/flippet klokke.

Spørsmålet er da, hvor mye kan jeg sånn ca. forvente meg i pris på det norske markedet og er det marked for 34 mm?

Redigert:
Rettelse, det ligger et par på Chrono, men med lenke. Og forskjellige pris, er vel MVA som må regnes med også tenker jeg.

Chrono 24 gir som regel et ganske urealistisk bilde av bruktpris her hjemme.
Takk for svar, ja var noe av det jeg tenkte meg også. Dermed lurer jeg på hva markedspris hadde vært for den i Norge. Men dette er som sagt en 34 mm, har vel få tall brukere.

Nyservet trekker jo opp endel hvis du har papirer på det.
Vill gjetning, et sted rundt 20k.:confused:
Datejust ser jo ut til å gå for over 30k om dagen.
Denne ligger nok en stykke under grunnet størrelsen.
Uansett, pen klokke.:)

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Nyservet trekker jo opp endel hvis du har papirer på det.
Vill gjetning, et sted rundt 20k.:confused:
Datejust ser jo ut til å gå for over 30k om dagen.
Denne ligger nok en stykke under grunnet størrelsen.
Uansett, pen klokke.:)
Takk nok en gang for svar.
Har vel mye med etterspørsel og tilbud å gjøre, selv om tilbudet på 1505 er lav er vel sådan etterspørselen også ser jeg.
Datejust finnes det mange av, men der er vel tilbudet også stabilt høy.
Får holde på den her noen år til jeg da. Uansett, takk for svar :)

Så lenge det er en Rolex vil det alltid finnes kjøpere, om ikke i Norge så i andre land, og rundt 20k vil nok denne ligge på. Har solgt endel små klokker på ebay og finner kjøpere på de også så lenge det er anerkjente merker går det unna. Men det virker som nordmenn mer enn andre er veldig opphengt i dette med størrelse på klokka? Om man ikke har et kraftig håndledd er 34 mm en helt akseptabel størrelse på en dressklokke etter min mening, men under det blir det tynnt...

• Liker
Reaksjoner: Hennern
Så lenge det er en Rolex vil det alltid finnes kjøpere, om ikke i Norge så i andre land, og rundt 20k vil nok denne ligge på. Har solgt endel små klokker på ebay og finner kjøpere på de også så lenge det er anerkjente merker går det unna. Men det virker som nordmenn mer enn andre er veldig opphengt i dette med størrelse på klokka? Om man ikke har et kraftig håndledd er 34 mm en helt akseptabel størrelse på en dressklokke etter min mening, men under det blir det tynnt...
Takk for svar! får prøve å legge den ut litt senere:)