Eksisterer det en adapter som går på batterier til en winder

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum

Jeg har en gammel winder som går på strøm. Denne kunne jeg tenkt meg å ha i et skap hvor det ikke er noe tilgang på nettopp dette.

Klarer noen å tolke merkingen på pluggen, og gi meg et hint om det finnes noen adapter ala biltema, teknikmagasinet el lign som kan gjøre at den kan driftes av batterier?

Mvh

Greg

Du finner nok 3.3 V batterier på ebay, men ser den trekker 2 A og da går det mye batterier.

Jeg kjøpte nettopp en slik (tror faktisk det var 3.3V / 2A) som tar 4 stk. D-type batterier til egen Winder fra Boxy Design. Kjøpte min via Watch Winder Works i Australia. Du finner nok en slik pakke i en lokal RC hobbybutikk der du bor. :)

@Greg, står det noe på winderen?

At strømforsyningen du nå har leverer 3.3 V og 2 A tilsier at fire d-batterier kun vil holde i 12 timer. (om to er seriekoblet og to parallellkoblet)

Winderen trekker nok neppe så mye som 2 A, umulig å regne ut hvor lenge fire batterier vil holde uten å vite hva den faktisk trekker.

Redigert av en moderator:

Det står kun BECO Lifestyle. Ikke noe annet... er for et ur og fra ca 2007 antar jeg. Det er alt.

Ėn Winder fra Boxy skal gå 12 måneder på 4 stk. D-batterier. 4 Winder skal vare 3 måneder på samme batteripakke.

Hvis @Mathfjeld hadde hatt rett i 12 timer ville mine winder stoppet for lenge siden...

Ėn Winder fra Boxy skal gå 12 måneder på 4 stk. D-batterier. 4 Winder skal vare 3 måneder på samme batteripakke.

Hvis @Mathfjeld hadde hatt rett i 12 timer ville mine winder stoppet for lenge siden...

Enig. Konklusjonen er at winderen trekker mye mindre enn 2 A, selvom det er så mye strømforsyningen kan levere.

Dersom 4 winder går 3 måneder på 4 batterier, så er jo det veldig bra. På den annen side så er det ikke allverdens motorer som skal dreies. :)

Mine Beco windere går 9-12 måneder med to vanlige alkaline LR20 1,5V batterier. Power supplyen som følger med er merket som din med 3,3V og 2A og kan drive flere windere. Du finner et passende etui til dette hos Clas Ohlson eller lignende.. :)