Eksklusiv Magasin - Noen som fant Tidssonen via dette?

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Sted
Fredrikstad
eksklusiv-1-2011.jpg

Som noen kanskje har fått med seg, bidrar undertegnede på vegne av Tidssonen med en klokkespalte i det nye livsstilsmagasin Eksklusiv Magasin.

Hadde i den sammenheng vært interessant å høre om noen av dere har lest artiklene, og om det er noen som har funnet Tidssonen via Eksklusiv!

Magasinet finnes for øvrig i løssalg hos mange Narvesen kiosker over hele landet.
Klikk her for komplett oversikt.

Dette var helt ukjent for meg.
Er artiklene dine eksklusive for bladet, eller kan du publisere de her?
Jeg opplever at en del livstilsmagasiner har alt for "lett" innhold.
Artiklene blir for overfladiske og man får ingen dybdeinnsikt.

Det er stor sannsynlighet for at artiklene vil publiseres etterskuddsvis på Tidssonen.

Du vil ikke finne tekniske artikler eller svært dyptgående artikler ala WatchTime, men jeg forsøker å vri artiklene i entusiastretning så langt det er mulig i et slikt format :) Litt av tanken er å få de som er tilbøyelige til å interessere seg for klokker, til å bli enda mer nysgjerrige.

I første nummer finner du litt om mine tanker rundt å kjøpe sitt første "andre-ur". Litt lenger ut i bladet finner du en liten sak hvor jeg kommer med det jeg mener er 5 skuddsikre kjøpsanbefalinger.

Jeg tør påstå at artiklene slår samtlige spalter/tips/saker om klokker som hittil har vært publisert i norske magasiner og aviser, og innholdsmessig bærer preg av at jeg er tvers igjennom klokkemann og ikke trend- og motemann ;)

Så løp og kjøp Frodo, så kan du jo komme med en tilbakemelding når du har lest! :)

Det skal jeg!

Og det var ikke dine artikler først og fremst jeg siktet til. Men mer generelt. Ut fra mine erfaringer, vil nok dine skriverier falle i smak!

Jeg likte godt artiklene dine, Juice! Både den som gikk litt i dybden og de mindre notisene. Bladet som helhet falt dessverre ikke i smak hos meg, men bra jobba med klokkebiten :)

Og det var ikke dine artikler først og fremst jeg siktet til. Men mer generelt.

Ah, jeg leste innlegget ditt litt for fort. Når det gjelder at slike magasiner ofte kan bli litt overfladiske, tror jeg det er noe som ligger i denne typen magasiners 'natur'. Temaet er jo materialisme, og samtidig forsøker man å ha en viss bredde som effektivt setter en stopper for dyptgående artikler som man finner i mer nisjémagasiner.

Jeg likte godt artiklene dine, Juice! Både den som gikk litt i dybden og de mindre notisene. Bladet som helhet falt dessverre ikke i smak hos meg, men bra jobba med klokkebiten :)

Takk Anders :) Jeg er verken innvolvert på eiersiden eller som fast ansatt, men jeg vet at det jobbes med å utvikle konseptet videre. Både layout og innhold vil endres til neste utgave.

Nei, jeg fant ikke TS gjennom dette magasinet, men jeg fant magasinet gjennom TS.
Her oppe i en av landets mest bortgjemte avkroker har de selvsagt ikke magasinet hos Narvesen, likeså med Watch Time og Watch World, så her var det bare å kaste seg rundt og tegne et abonnement. Er det for dårlige artikler videresender jeg fakturaen til deg, Juice :D

Du er modigere enn meg Minuteman - jeg hadde neppe tegnet abonnement på et blad, uansett tittel, med en godt voksen herremann med tørkle i halsen uten å ha lest innholdet først.

Nå skjønner jeg hvordan du turte å bli en darkrider ;)

Fin artikkel. Fem gode forslag. Får satse på at medlemmene leser den og følger forslagene så er det bare å lene seg tilbake og vente på unboxing :).

Du er modigere enn meg Minuteman - jeg hadde neppe tegnet abonnement på et blad, uansett tittel, med en godt voksen herremann med tørkle i halsen uten å ha lest innholdet først.

Nå skjønner jeg hvordan du turte å bli en darkrider ;)

Det var nå helst pga artiklene til Juice, da:)
Ellers har jeg faktisk litt sans for Ringnes' humor og ustoppelige apetitt på kvinner...;)

BTW:
Abonnementet skulle gjelde fra om med neste nummer så jeg sendt en mail og spurte om jeg kunne få kjøpt det som ligger ute nå. Jammen tror du ikke jeg skulle få det gratis tilsendt.

Hehe, joda, jeg har faktisk litt sansen for ham selv, sånn egentlig.

Du får si fra hvordan magasinet er da :)

Min opplevelse av Ekslusiv magasin

Nei, dette var ikke mye å skrive hjem om. Der jeg satt under en parasoll på Kreta under gjennomlesningen ble det heller ikke skrevet noe som helst. Vel, det er en sannhet med visse modifikasjoner, da opptil flere av badenymfene hadde en stygg tendens til å utføre nettopp denne øvelsen. Jeg forsøkte ved enkelte tilfeller å late som om jeg fiklet litt med kameraet, men er redd for at Juice vil slå hardt ned på en evt fotodokumemtasjon her på forumet. Pics or it didn't happen, blir vel beskyldningen nå :D

Vel, i vanlig ånd, uten hemninger og med en svært høy impulsgrad har jeg allerede tegnet abonnement, og jeg håper nå at Juices "spådommer" om forbedringer kommer til å slå til. Artiklene til Juice kan nok bidra til at flere får øynene opp for denne galskapen vi lar komme til uttrykk her på forumet, men utover dette var det lite ekte entusiasme og banebrytende journalisme i magasinet. Portrettintervjuet av Ringnes var på høyde med en middels lokalavis' helgeportrett av det lokale fotballagets oppmann.

Magasinets målgruppe er sannsynligvis folk som tjener noe over snittet og er mer enn middels opptatt av kvalitet og ekslusivitet, men skal denne gruppen "treffes" må det nok til en kraftig redaksjonell oppstramming. IMO.