Ekte eller ikke?

Medlem
10. april 2008
Kom over denne på E-bay ikveld, med veldig lavt utrop.. Mistenkelig lavt.. Samtidig har selger gode karakterer..

http://cgi.ebay.com/OMEGA-SPEEDMASTER-B ... %26ps%3D63

Stusser litt på graveringen på låsen - den virker litt skjev.. I tillegg trodde jeg disse kom med innerboks av tre? - de andre jeg har sett tilsalgs har iallefall hatt dette..

Hva tror dere? Er det bare å slenge inn noen bud?

Jeg har tre punkter jeg ikke liker, i tillegg til skriften på låsen (og den ser ikke bra ut i det hele tatt). Sammenlikn med bilder fra John Holbrooks fine sammenlikning av Daytona og BA.

Og hele feelingen er off. Sorry, jeg sier fake. Kan ikke sette fingeren på det.

1. Ingen nummer på endeleddene.

caseback.jpg

2. Fontstørrelsen på "SWISS MADE". Litt for stor?

3. Det ytterste markeringene. Er de ikke litt for lange i forhold til sekundmarkeringene? Og skal det ikke være mer "luft" utenfor?

badial.jpg

Haha! Datovinduet, mann! :roll: Helt på trynet! Hele nederste subdialen er feilplassert, alt for langt ned.

Vent, alle subdialene er feil! De er jo altfor små. Det skal jo dessuten være fullsize 3 og 9 batonmarkører, ikke avkuttede som her.

FAKE! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ikke bare det, men DÅRLIG FAKE!

At jeg ikke så det med det samme ...

Er ikke subdials klokken 9 og 3 trukket litt for langt ut mot sidene? Det ser ut som en "reduced-versjon", men den kom vel aldri med hvit skive og blå visere. Hm..ser ut som en fake for meg :roll:

Takk for hjelpen.. :D

Selv om kunnskapene mine ikke er helt på deres nivå når det gjelder dette, følte jeg liksom på meg at noe var galt når jeg så på bildene..

Hvis noe virker som om det er for godt til være sant - så er det gjerne det..

Denne illustrerer også godt faren ved å kjøpe klokker på e-bay. Selger har 100% positive tilbakemeldinger og av navnet ser det ut som han selger bare klokker, men en nærmere kikk på historikk og utvalg ellers viser at det stort sett er tegneserie-klokker solgt til folk som helt sikkert ikke bryr seg om Gucci-quartzen er ekte eller ikke.

Legg merke til at han ikke garanterer ektheten i annonsen, og i motsetning til de andre urene han selger, er det selgers private som han har kjøpt på Bahamas. Kan for så vidt godt hende, men der har han altså blitt lurt. :D

Hvordan er det med slike ting, bryr Ebay seg i nevneverdig grad? Er det noe poeng i å rapportere slike tilfeller?

Jeg tror nok jeg holder meg unna Ebay når det gjelder kjøp litt oppover i prisklassene..

Husker forresten en historie jeg hørte av Joel på Briljant Ur og Gull - om en kunde som kom inn og var så stolt av sin Day Date i WG som han hadde kjøpt "kjempebillig på E-bay" - tror det dreide seg om rundt 40K.. Joel hadde fått se på uret, og demonterte lenken fra kassa.. Inni der stod det "Stainless Steel" :mrgreen: :mrgreen:

HenrikTA: Auda :D

eBay er et helt ok sted å handle om du har stålkontroll på det du kjøper. Men som HenrikTA holder jeg meg helst til de litt billigere kjøpene her.

Men selvsagt kan man bli lurt likevel. Når det gjelder referanser er det helt klart kvalitet som gjelder over kvantitet. 5000 positive positive feedbacks på eBay er ikke verdt en eneste god referanse fra en personlig bekjent. Tidssonen og NURK er uvurderlige i så måte.

Anders skrev:
Men selvsagt kan man bli lurt likevel. Når det gjelder referanser er det helt klart kvalitet som gjelder over kvantitet. 5000 positive positive feedbacks på eBay er ikke verdt en eneste god referanse fra en personlig bekjent. Tidssonen og NURK er uvurderlige i så måte.

Looooove Tidssonen :D