Ekte Omega Speedmaster?

Medlem
26. mai 2009
Sted
Østlandet
Fant denne på FINN, men kan ikke se at denne modellen er og finne noe sted.. den har tallene "merkelig" plassert på urskiven. Jeg er absolutt ingen ekspert, så håper noen kan oppklare dette.
Er klar over at klokken er en "Reduced" versjon, men prisen er jo forholdsvis lav.

79_-2128419354.jpg

Den ser helt OK ut, Auto, den originale Speedmasteren med automatikkverk ser faktisk så merkelig ut... ;)

Prisen er derimot ikke så fantastisk - 7.000 for en "Reduced" uten boks og papirer er ganske dyrt, IMO. Må du plusse på service er det en helt elendig deal.

Det ser ut som den gamle "reduced"-modellen, 3510.50. Jeg har en slik, og kan i farten ikke se noen åpenbare forskjeller mellom den og bildet på Finn. Min ser slik ut:

Nyttbilde.jpg

Edit: JoLu kom meg i forkjøpet :) Jeg er ellers enig i at prisen ikke er noe å skrive hjem om. Jeg tror jeg betalte 8-9000 for min som ny.

takk for snarlig oppklaring! :)

Den ser helt OK ut, Auto, den originale Speedmasteren med automatikkverk ser faktisk så merkelig ut...

Prisen er derimot ikke så fantastisk - 7.000 for en "Reduced" uten boks og papirer er ganske dyrt, IMO. Må du plusse på service er det en helt elendig deal.

Jeg trodde faktisk at prisen ikke var så værst, men nå vet jeg bedre.. synes dette er en flott klokke med en fin og fornuftig størrelse! Kan være noe og slå til hvis prisen kan diskuteres?? :roll:

Jeg lette frem klokkeboksen og fant at jeg betalte 7 369 for klokken i år 2000. Det var nok noe under veiledende pris.

Størrelsen ble av fabrikken oppgitt til 35,5mm, men den er større enn det. Jeg mener å ha målt den til 37 eller 38. Den passer bra til meg, men for en som er vant med dagens klokkemote vil den nok oppleves som litt liten.

Ok, da tror jeg heller slår til på en ny i butikk, siden gapet mellom nytt og gammelt er så lite! Blir en London tur før Jul igjen! Synes størrelsen sklir rett inn i kategorien dress ur. Tror moten med de store overdimensjonerte urene forsvinner etterhvert, er rett og slett upraktisk med en oversized klokke på armen etter min mening! Hopalong har en moderne samling med andre ord :D

Auto skrev:
Ok, da tror jeg heller slår til på en ny i butikk, siden gapet mellom nytt og gammelt er så lite! Blir en London tur før Jul igjen! Synes størrelsen sklir rett inn i kategorien dress ur. Tror moten med de store overdimensjonerte urene forsvinner etterhvert, er rett og slett upraktisk med en oversized klokke på armen etter min mening! Hopalong har en moderne samling med andre ord :D

Større eller mindre ur, ikke lett å si hva fremtiden vil bringe :roll: . Redaktøren i i WatchTime oppsummerer det slik i siste utgaven:
"I began the decade predicting in print that the pendulum would swing back to smaller men's watches. By mid-decade, with sizes still swelling, I was still predicting a swing. Now, chronically wrong, I surrender. The fact is that since the wristwatch was born at the beginning of the last century, it has only gotten bigger. Apparently 60 is the new 40." (side 170)