Ekte Seiko SKX

Medlem
7. juni 2024
Innlegg
5
Sted
Sandefjord
Jeg har et spørsmål om et tema som sikkert har blitt tatt opp tidligere. Er litt usikker hvor jeg skal poste det. Det gjelder en Seiko jeg har kjøpt på Finn.no (av selger med tresifret 10’er tilbakemeldinger) så jeg ble svært overrasket da jeg selv la ut den samme klokken uendret, Seiko SKX 007 og noen hadde innrapportert den som mulig falsk og jeg ble bedt av Finn.no om å fremlegge kjøpskvittering, dokumentasjon på kjøpet. Annonsen ble aktivert igjen da Finn.no fikk disse opplysningene av meg. Mitt spørsmål er om noen som har mer rede på klokker enn meg har noen meninger om det er noe som helst som tyder på at denne klokken ikke er ekte eller om det er noen grunn til å sjekke det hos urmaker og åpne klokken? Jeg åpner den ikke selv. Klokken holder tiden meget godt, lume virker som normalt, bezen har 120 klikk. Det er også skrudd krone som virker som den skal. Det eneste jeg har sett er at lenken ikke har graveringen på ørene til endestykkene. Ellers ser lenken i mine øyne ut som en standard SKX007/09 jubilee lenke. Den kan selvsagt være ettermarked. Jeg fikk med et garantikort, og en brukermanual og en eske jeg ikke tror er til SKX serien. Selger viste heller ikke om den var den opprinnelige. Ut fra bildene, tyder noe på selve klokken på at jeg trenger å bekymre meg? Jeg vil absolutt ikke selge noe som ikke er ekte vare og ble litt usikker.
 
Redigert:
Jeg har et spørsmål om et tema som sikkert har blitt tatt opp tidligere. Er litt usikker hvor jeg skal poste det. Det gjelder en Seiko jeg har kjøpt på Finn.no (av selger med tresifret 10’er tilbakemeldinger) så jeg ble svært overrasket da jeg selv la ut den samme klokken uendret, Seiko SKX 007 og noen hadde innrapportert den som mulig falsk og jeg ble bedt av Finn.no om å fremlegge kjøpskvittering, dokumentasjon på kjøpet. Annonsen ble aktivert igjen da Finn.no fikk disse opplysningene av meg. Mitt spørsmål er om noen som har mer rede på klokker enn meg har noen meninger om det er noe som helst som tyder på at denne klokken ikke er ekte eller om det er noen grunn til å sjekke det hos urmaker og åpne klokken? Jeg åpner den ikke selv. Klokken holder tiden meget godt, lume virker som normalt, bezen har 120 klikk. Det er også skrudd krone som virker som den skal. Det eneste jeg har sett er at lenken ikke har graveringen på ørene til endestykkene. Ellers ser lenken i mine øyne ut som en standard SKX007/09 jubilee lenke. Den kan selvsagt være ettermarked. Jeg fikk med et garantikort, se bilder og en brukermanual og en eske jeg ikke tror er til SKX serien. Selger viste heller ikke om den var den opprinnelige. Ut fra bildene, tyder noe på selve klokken på at jeg trenger å bekymre meg? Jeg vil absolutt ikke selge noe som ikke er ekte vare og ble litt usikker.
Den ser ekte ut for meg. Har en selv og kan ikke se noe som skiller seg ut. Også tror jeg neppe markedet for å forfalske en såpass billig klokke er det helt store. Så jeg vil anta den er ekte.
 
  • Liker
Reaksjoner: Burgerman
Den ser ekte ut for meg. Har en selv og kan ikke se noe som skiller seg ut. Også tror jeg neppe markedet for å forfalske en såpass billig klokke er det helt store. Så jeg vil anta den er ekte.
Takk for innspill. Jeg har sjekket med flere og en som er urmaker og klokken er ekte. Kan ikke se annet enn at det var en potensiell kjøper som jeg ikke ville selge til med Fiks Ferdig som ble sur og mistenksom fordi jeg ikke ønsket det. Noen tror vist at det er noe muffens om en ikke vil bruke Fiks Ferdig. Men selv ser jeg etter om brukeren er vertifisert og på tilbakemeldingene. Har hørt mye om useriøse kjøpere med Fiks Ferdig og vil gjerne se an om de har seriøse referanser før jeg gjør det. At noen melder inn en legal klokke med dokumentasjon som mulig svindel, uten noen annen årsak enn at man ikke ønsket Fiks Ferdig forteller vel litt om enkeltes seriøsitets nivå. Magefølelsen ut fra kommunikasjonen fikk meg til å betenke meg, og det viste seg nok å stemme ut fra denne opplevelsen.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: seiltid