- Medlem
- 7. mai 2014
- Innlegg
- 82
^ Akkurat den E-Upen der driver jeg og vurderer om jeg skal kjøpe, @Nessuno79
Løp og kjøp! Genial bil og den der er billig!
^ Akkurat den E-Upen der driver jeg og vurderer om jeg skal kjøpe, @Nessuno79
^ Akkurat den E-Upen der driver jeg og vurderer om jeg skal kjøpe, @Nessuno79
Ble kjøp her idag, hadde innstilt oss på brukt til 150' men oppdaget i siste liten att det var litt som vintage ur med både Amerikansk-solgte (~fake) og EU-biler (~franken) der ute. Kjapp tur på Birger Haug Sandvika og flink selger der så ble det bestilt ny istedenfor.
Ble Nissan Leaf, Tekna-utstyrspakke med 30kWh-batteriene, er vel ny generasjon rundt hjørnet.Merke, modell?
8
Vi har hatt vår Zoe 4.0 siden januar. Vi lader bare hjemme, det følger med podpoint og montering. Realistisk rekkevidde med vår bruk er 200km om vinteren og rett over 300km om sommeren. Har ikke hatt behov for å lade på farten, tar langturene med familiebilen. Vet ikke om Renault har fått den nye ladekabelen sin til å fungere.En kollega går og planlegger ELbil. Han vil spare hfj mye penger hver dag på kjøring til og fra jobben. Han trenger kjørelengde i øvre hylle. Han planlegger Renault Zoe.
Denne har vel god rekkevidde, men har den fortsatt utfordringen med ladekabel og strømmen?
8
Hyundai Ioniq er fantastisk!Har hatt en BMW I3/94ah ett par uker nå og er ikke så veldig begeistret.
Angrer på at jeg ikke valgte en Hundai Ioniq istedenfor.
Tror batteriutviklingen kommer til å utvikles mye de neste par årene, så er nok noe i det @Loevhagen sier om leasing.
Dessuten er det på sikt nødt til å komme en bedre teknologi enn batterier som alternativ til fossile drivstoff. For om samtlige skal ha elbil, kommer infrastrukturen til å knele, og kostnaden blir det kundene som må ta, gjennom økt nettleie.