Eldre Omega herreur

Medlem
9. nov. 2014
Jeg kjøpte en Omega Ref 511.415 på klokkeriet forrige uke. Selgeren var absolutt GG, og klokken var akkurat som lovet, jeg var klar over at det var behov for service. Jeg på min side ble overrasket over hvor liten klokken var, nærmest som en bruskork på håndleddet, rett og slett dårlig research fra min side.

Uret er levert på service, og jeg er 100% sikker på at jeg aldri kommer til å bruke det, og kommer nok til å selge det videre om min bedre halvdel ikke forelsker seg i det. Jeg har derfor noen spørsmål som jeg håper noen har anledning å svare på.
-Hva kan jeg forvente og få for denne klokken, som kommer fra urmaker nyservet neste uke?
-Vil uret være lettere å selge, og mer verdt om jeg finner tak i en original Omega klokkeboks lik den uret ble levert med?
-Burde jeg få tak i en original Omega lærrem lik den uret ble levert med?

Legger ved bilder tatt av selger

Vedlegg

• IMG_4921.JPG
    IMG_4921.JPG
    73,7 KB · Visninger: 0
  • IMG_4922.JPG
    IMG_4922.JPG
    180,2 KB · Visninger: 0
  • IMG_4923.JPG
    IMG_4923.JPG
    118,9 KB · Visninger: 0
  • IMG_4924.JPG
    IMG_4924.JPG
    173,7 KB · Visninger: 0
Ja å levere på service er kun et poeng dersom man skal bruke klokken selv, eller man får service for en veldig god pris.

Mange betaler dårlig for disse pga størrelsen, hadde jeg vært deg ville jeg uansett beholdt klokken, kanskje prisene på disse plutselig stiger om 10-20 år? Man vet aldri. Dessuten kan det hende moten skifter og små ur blir mer akseptable.

Selv bruker jeg klokker ned mot 34mm i størrelse (denne omegaen er muligens endel mindre enn det?) selv om de rundt 40mm får mye mer armtid. Likevel har jeg mange mindre klokker liggende, dette er jo ofte klokker som er teknisk/kvalitetsmessig overlegne det meste av moderne ur uansett størrelse så ut fra et horologisk/samleperpektiv gjør de nytten selv om armtiden blir mindre enn man skulle ønske.

De små klokkene er jo flotte som dameklokker da så det er alltids en mulighet, problemet er vel at de fleste damer ikke ser verdien av mekaniske armbåndsur men kun går etter design etc.

Takk for tilbakemeldinger.
Klokken ble levert på service da jeg fikk den særdeles billig, og får servicer til en gunstig pris. Klokken gikk heller ikke da jeg fikk den (noe jeg var klar over) og tenkte at den var helt ubrukelig som defekt. Alt i alt har jeg lagt under 1800 kr i klokken, og det ser ut som at jeg i det minste går noen kroner i pluss. Har fått noen tilbud om bytting osv, men vi får se hva det blir til.

Det er inte en herre klokke.

Når reference starter med 5 (Ref 511.415) er det "Lady's watch"

upload_2018-6-1_10-53-21.png