En betraktning om analog vs digital

Medlem
8. aug. 2012
Etter å ha tenkt meg om har jeg funnet ut at jeg heller vil dø med en digital klokke på håndleddet enn en analog. I motsetnining til Valebrokk som heller ville dø med skitne underbukser enn en digital klokke. Men det må være en fin digital klokke beregnet for trening med gps og pulsmåling. Den vil ha en logg som viser at du har hatt det gøy i det siste, løpt rundt omkring på fine løpeturer. I motsetning til at man ikke engang gadd å tørke seg bak på sine siste dager. Legger ved et bilde av en fin klokke i nattmodus. Hvis man lurer på hva klokken er når man dør mister man ikke nattsynet.

Vedlegg

• image.jpeg
    image.jpeg
    128,8 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
Jeg er våken. Etter en fin løpetur ble jeg inspirert og skrev et ode til til den digitale tidsanviser.

• Liker
Reaksjoner: Hugo Cabret
Jeg bruker en sånn en innimellom, men den bråker så fælt når man trykker på knappen.

Selvsagt skal man ha på seg et mekanisk armbåndsur med kjent inhouse eller 3. parts urverk når man nærmer seg exit - og da selvsagt med dato eller eviggående kalender. Hvordan skal ellers politiet finne ut når man døde?

Av husets yngste fikk jeg for litt siden et spørsmål ved middagsbordet: «Finnes det analog klokke, som ikke går på batteri?»
Glad og overrasket over den nye interessen for klokker begynte jeg å fortelle om bl.a. Langes Zeitwerk.
Jeg får bare tomme blikk i retur, til kona avbryter og forteller at han vil ha en klokke som ikke trenger å lades så ofte som den aktivitetsgreia han bruker nå...

De etterlatte vil kanskje like loggen. Mer enn tikkingen. Eller; vi kan ikke sørge før den (satans) klokken stopper?

Her er et bilde av den hensynsynsfulle klokken.

Vedlegg

• image.jpeg
    image.jpeg
    151,5 KB · Visninger: 0
Eg har en sånn polar klokke. Eg hater den . Vel bortsett fra når eg trener og ønsker å vise pulsen. Ellers så er det irriterande å ha en så svær sak som minner meg på at en er inaktiv eller kor mykje eg går pr dag. Derfor ligger den mest i ro . Bortsett fra når eg trener då.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: tordfo