- Medlem
- 25. juli 2013
Hei,
jeg har laget en tråd om pappa sin Yema Rallygraf Super, og her er resten av samlingen.
Den mest interessante delen av samlingen:
Denne synes jeg var veldig interessant. Men det står ingen ting på den, bortsett fra Omega. Lurer litt på om den er ekte?
Samme Omega-uret.
Certina-ur, noe mamma har kjøpt.
Mekanisk dette også.
Yema Rallygraf Super fra midten av 70-tallet.
Gammel Orient
Samme Orienten.
Dette er litt interessant. Det står "Yngvar Hansen Oslo" på det.
Yngvar Hansen-uret.
Timex
Samme Timex-en.
Mortima Commandant De Bord. 17 Jewls, Waterproof 100 Z eller 2.
Denne tikker og går, men jeg tror ikke den holder tiden så godt. Sekundviseren endrer hastighet, når jeg vinkler uret.
Pappa kjøpte dette uret for å dykke med det.
Den mangler dessverre bezel, bezelen ligger et sted i Oslo-fjorden.
Merkingen som oftest er på bezelen på divere, er på innsiden av glasset. Den kan snurres ved hjelp av, den øverste kronen. Virker som dette er et ur, som er ment for dykking.
Den har 12 merkinger for viserene (er veldig noob ), og 24 tall på utsiden av merkingene.
Et annet Oslo-ur. Det står "O. Johannesen Christiania". Om den er fra da Oslo het Christiania, I have no idea
Anker 15 Heine?
Her er resten av klokkene. Bare skrik ut om dere vil ha noen bilder av de.
Er det noen som vet noe om de?
Edit: Info om Omegaen er særlig interessant, selv om den ikke skal selges Mulig den ikke er ekte
SuperSaxy
jeg har laget en tråd om pappa sin Yema Rallygraf Super, og her er resten av samlingen.
Den mest interessante delen av samlingen:
Denne synes jeg var veldig interessant. Men det står ingen ting på den, bortsett fra Omega. Lurer litt på om den er ekte?
Samme Omega-uret.
Certina-ur, noe mamma har kjøpt.
Mekanisk dette også.
Yema Rallygraf Super fra midten av 70-tallet.
Gammel Orient
Samme Orienten.
Dette er litt interessant. Det står "Yngvar Hansen Oslo" på det.
Yngvar Hansen-uret.
Timex
Samme Timex-en.
Mortima Commandant De Bord. 17 Jewls, Waterproof 100 Z eller 2.
Denne tikker og går, men jeg tror ikke den holder tiden så godt. Sekundviseren endrer hastighet, når jeg vinkler uret.
Pappa kjøpte dette uret for å dykke med det.
Den mangler dessverre bezel, bezelen ligger et sted i Oslo-fjorden.
Merkingen som oftest er på bezelen på divere, er på innsiden av glasset. Den kan snurres ved hjelp av, den øverste kronen. Virker som dette er et ur, som er ment for dykking.
Den har 12 merkinger for viserene (er veldig noob ), og 24 tall på utsiden av merkingene.
Et annet Oslo-ur. Det står "O. Johannesen Christiania". Om den er fra da Oslo het Christiania, I have no idea
Anker 15 Heine?
Her er resten av klokkene. Bare skrik ut om dere vil ha noen bilder av de.
Er det noen som vet noe om de?
Edit: Info om Omegaen er særlig interessant, selv om den ikke skal selges Mulig den ikke er ekte
SuperSaxy
Redigert: