En drømmeklokke er på vei

Medlem
25. mai 2014
Sted
Sandnes
Først og fremst vil jeg begynne med å gratulere meg selv med mitt første innlegg på forumet. Det er vel på sin plass at et første innlegg skal være av den positive sorten, er dere ikke enige?

Det har seg altså slik at jeg endelig, etter to år med mer eller mindre leting, har fått tak i en Tudor Submariner 79090 med blå skive og blå bezel. Som en "liten" bonus er klokken hentet fra en stor privat samling og har aldri vært i bruk. Blirl altså levert med bokser, anker og alt av papirer :)

Jeg har ikke mottatt klokken enda men egne bilder kommer etterhvert! I promise!
I mellomtiden kan vi nyte disse som er hentet fra nett:

Med vennlig hilsen,
Olav Larsen

Gratulasjoner er på sin plass, ja. Ser konge(blå) ut. :) Hvilket år er denne fra egentlig?

Her skulle det vært en advarsel i tittelen. For en som er skikkelig 79090 kåt om dagen, er jo den faarlig nydelig!:eek:
Gratulerer!

Er forøvrig også litt nysgjerrig, så:
... Får man spørre om hvordan du har klart å dykke i en såpass stor samling(siden denne er mint)?
:rolleyes:

Svartens som det skulle dukke opp flotte 79090'er nå da :mrgreen:

Gratulerer med flott Tudor! Får man spørre om hvordan du har klart å dykke i en såpass stor samling(siden denne er mint)?

Hallaisen,
Jeg var ikke klar over at klokken kom fra en større samling før jeg var på telefon med selger. I følge selger var personen som eide samlingen venn av familien. Dermed han fikk muligheten til å kjøpe noen klokker før hele sulamitten gitt ut på det åpne markedet. At selgeren tjener noen kroner på å selge videre til meg er det ingen tvil om. Og jeg har nok betalt litt "for mye" da 79090 ikke er de mest etterspurte Submariner versjonen. Det sagt så finnes det veldig få, ihvertfall om jeg skal tro min research, mint condition Tudor 79090 med blå bezel og skive i original stand på markedet. Og ikke minst har jeg vært på jakt etter en lenge nå! For å gi dere en pekepinn på hva jeg betalte for den kan jeg si at jeg lett hadde gitt 40,000 NOK om jeg måtte :) :p
Mvh,
Olav