En fersking sier hei og ber om råd

Medlem
31. des. 2017
Sted
Oslo
Hei, lusket rundt på forumet som uregistrert en stund før jeg registrerte meg for litt siden.
Selv om klokkeinteressen er relativt ny merker jeg at den har potensiale til å bli både dyr og tidkrevende. Siste er vel ikke det verste. Holder til i Oslo og er ellers interessert i både kunst og biler.

Har fått veldig sansen for Sea Dweller 40 mm og satser på å skaffe meg en slik. Tanken er at det er en klokke jeg skal ha for alltid, men jeg har forstått at det endrer seg ofte når interessen tar overhånd (noe den sikkert vil gjøre).

I utgangspunktet har jeg derfor tenkt at papirer og boks ikke er så viktig. Men det kan det vel fort bli om jeg vil selge senere, så da tenker jeg at det er lurt å finne en som er mest mulig komplett. Har fulgt med her og på finn en stund uten hell så langt. Har funnet et par på Chrono24, men er litt skeptisk til å betale en såpass stor sum til noen jeg egentlig ikke vet hvem er.

Har sett på denne fra Gallery Rare i Japan. Noen som har erfaring med dem?
https://www.chrono24.no/rolex/rolex-sea-dweller-stainless-steel-40mm-z-series--id7621377.htm

Er det noe spesielt man bør tenke på eller alltid spørre om når man kontakter forhandlere på f.eks chrono24?

Takk for et bra forum, beklager om innlegget er postet i feil gruppe

Hei og velkommen til galskapen!
Jeg vil anbefale deg å legge ut en en «ønskes kjøpt» annonse her på TS. Det er mye mulig du får napp.

Velkommen til asylet! Det var vel en eller to slike for salg her på forumet rett før jul i samme prisklasse. Legg ut en WTB og følg med i salgstråden, så dukker det nok opp en mulighet.