En gal manns unboksing... Liten urrelatert sak...

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
I og med at galskapen ingen ende vil ta, fant jeg ut at jeg vil ha med meg verksted hvor jeg enn går. Vanskelig sier du? Kan hende, men slettes ikke umulig. Samtidig vil jeg berømme en av de litt glemte urmakerne, Ur i sentrum i Sandvika. Har benyttet meg av kompetansen til urmaker der flere ganger, og det er veldig hyggelig å snakke med en som virkelig tar seg tid til å forklare hva dette dreier seg om...

Så, hva er det jeg prater om, hva var det som ankom i dag...

P1083222.jpg

P1083223.jpg

P1083224.jpg

P1083225.jpg

P1083226.jpg

P1083227.jpg

P1083228.jpg

P1083229.jpg

P1083230.jpg

P1083231.jpg

Et mobilt urmakerverksted fra Wenger, stappet med urmakerutstyr produsert av Bergeon.

Her er lupe, kasseåpner, diverse skrutrekkere, reamere, pinsett og annet digg...

Skal ta en fullverdig service på lommeuret vi hadde på kurset i sommer, så jeg kan "bevise", for meg selv om ikke annet, at dette er anvendelig... eh, kniv :)

Takk for titten.

Mvh

Greg

• Liker
Reaksjoner: sommerled
...så dette var den bittelille saken du nevnte ja. Du slette tid! Du kan jo nesten utføre tannlegetjenester på gaten, med den lomme-saken der. Imponerende!!
Grattis med nytt urmakerverksted i lommeformat :cool:

Ha ha, stilig :)
Nå kan du altså tilby Moore og Pondus72 full overhaling på perpetual calenderne deres i lunsjen? :cool:

Helt rått "lommeverksted"! Vi er samme yrke Greg, og tanken har slått meg en gang i fremtiden å pushe klokker på Bjerke eller mekke på ur.. Selvfølgelig ved siden av faget vårt. Mikromekking har alltid vært min lidenskap. Om du bytter tvert bransje må jeg si du er rimelig gal.

Helt rått "lommeverksted"! Vi er samme yrke Greg, og tanken har slått meg en gang i fremtiden å pushe klokker på Bjerke eller mekke på ur.. Selvfølgelig ved siden av faget vårt. Mikromekking har alltid vært min lidenskap. Om du bytter tvert bransje må jeg si du er rimelig gal.

...er vi ikke alle rimelig gale her inne ;)

Dette var en kjekk liten sak.
Har du vakttelefon? Litt lettere å få tak i deg hvis jeg trenger assistanse på Ring3:eek:

Redigert:
Kom over denne for ikke så lenge siden, og da tenkte jeg på deg Greg. Horologistenes MacGyver?