En gammel gul asiat.

Medlem
4. aug. 2011
Sted
Kristiansand
Denne bestilte jeg kanskje litt for raskt på nett da jeg tenkte den kunne være grei å ha utifra et samlingsperspektiv. En Seiko 6139 var jo et av de tre første automatiske chronourverkene som kom i 1969, og jeg har jo et ur med caliber 11 og en El Primero.
DSC_0001.jpg

Klokken ble bestilt fra Thailand og pakke kom fra Hong Kong:confused:.
DSC_0003.jpg

DSC_0004.jpg

DSC_0005.jpg

Klokken ser veldig lite brukt ut, så det er høyst sansynlig at det er endel nye deler på den. Bezelen og glasset er nesten som nytt og alt virker, roterende innerbezel, chrono og dato/dag. Det som er det store negative med den er oversiden av kassa. Det virker som den er slipt, kantene er så skarpe at man nesten kutter seg på de og finishen er elendig. Kanskje skulle jeg tatt litt lett med capecod over den?
DSC_0006.jpg

Lenka klokka kom på er den værste jeg har opplevd, men det bryr meg ikke, den er også forliten til at jeg kan bruke den.
WS med forliten lenke, kan ikke lukke spenna:(
DSC_0007.jpg

Jeg hadde alt bestilt en ny lenke laget på samme mal som Seikos orginale Z002S lenke, bare at den er modernisert med solide lenkeledd. Denne lenka virker meget solid og bra, og så passer den også, og det er jo en fordel.
DSC_0137.jpg

DSC_0138.jpg

DSC_0139.jpg

WS med ny lenke som passer:)
DSC_0140.jpg

DSC_0141.jpg

Her prøver jeg å få bilde av den dårlige finishen på kassa.
DSC_0144.jpg

DSC_0146.jpg

DSC_0149.jpg

DSC_0152.jpg

Nu vi står tre brødre sammen, og skal sådan stå. (Caliber 11, El Primero og 6139)
DSC_0043.jpg

Grattis.

Det er mulig du vet dette, men jeg sier det for sikkerhets skyld: Vær litt forsiktig med Cape Cod oppå kassen. Den skal være børstet, og ikke polert. Pusser du for kraftig med CC får du helt feil overflate.

Hvordan er den nye lenken? Har vurdert å bestille en slik selv.

Kul Seiko, gratulerer med den! Og selv om rampelyset ligger på nyervervelsen her, så tillater jeg meg å (nok en gang) påpeke at den Zenithen bare er rålekker. :rolleyes:

Denne er digg! Jeg kjøpte en defekt for en del år siden, og urmaker har gitt den nådestøtet. Men, kan skje vi får liv i den alikevel ;) Gratulerer med et utrolig kult ur med historie :)

Må ... ikke ... kommentere ... det ... politiskt ... inkorrekte ... i ... titeln.
Well here you go, I did ;)

Nydelig guling, skikkelig Colombiafarver.
Jeg digger'n, dette er klokke som helt klart kunde vært i boksen,
fortell gjerne mer om lenken - lager de slike solidifieringer av andre lenker med? -webadresse?