En Jaeger til begjær

Medlem
8. april 2008
Sted
Kirkenes
LeCoultreDS.jpg

Varför är det inte rättvist varför har en del så bra
och en del ska måste jobba, ha ett evigt slit var da
Varför har just jag sånn otur det kan man fundera på
Varför får jag aldrig Jaeger och varför ska det vara så

Varför ska jag bära Seiko och varför har jag Citizen
Varför har jag ingen Deep Sea, jag har hittat kärleken!
Varför har jag ej LeCoultre när det finns dom som har två
Varför får jag aldrig Jaeger och varför ska det vara så

Varför får jag aldrig vakna till en Jaegers mjuka ton
Varför ringer väckarklockan som en satans bastrombon
Varför har jag fru och ungar, varför har jag bil och hund
När jag kunde haft en Jaeger, blank o fin o fet o rund

Varför köpte jag en Rolex, varför köpte jag en till
Varför finns ingen vaccin mot denna fula pestbacill
Varför kan jag inte sluta, varför har jag sånt begär
Att inte ha en Tribute är som hemmorojdbesvär

(Fritt etter Lina i Lönneberget, har vært hjemme med syk sønn og DVD på repeat)

http://www.ebay.com/itm/JAEGER-LECO...istwatches&hash=item2a18949b4f#ht_6017wt_1014

Men seriøst: er ikke dette en god pris for en JLC Deep Sea Tribute, LE i 359 eksemplarer? Godt over mitt urbudsjett i øyeblikket, men inkludert moms er det fortsatt rundt 20.000 under nypris i Norge, om man i det hele tatt hadde fått tak i en. Hadde trodd at en slik gikk for minst 20 over?? Argh.

Hmm.. er det helt feil å si at jeg ikke helt forstår greia med å betale for en klokke som ser ut som vintage uten å være vintage?

For ikke lenge siden hadde jeg kjempesansen for disse faux-vintagene, ja holdt til og med på å gå på en panerai faux-vintage smell for et par år siden, men i retrospekt er jeg glad jeg ikke gjorde det...

Confusedcat is confused.

f-Confused-Cat-is-Confused-10099.jpg

Edit;

Diktet ditt var dog +1000 ;)

Velskrevet dikt, JoLu.

Jaeger er vistnok blitt tidssonens nye Rolex mtp poppisfaktor.

Bra dikt og flott klokke:) Så både dikt og klokke burde kanskje få muligheten til å møtes hjemme hos deg, slik at de kan beundre hverandre?:D

Fantastisk bra skrevet! Hahaha. Har vært noen skikkelige høydepunkter på forumet her i dag, og etter å ha lest denne siste gulltråden går jeg å legger meg med et smil. Takker ;)

WoW! Hvilken poesi! Hvilken klokke!

Synes designet er helt perfekt!

Skulle jeg kommentert noe som kan tolkes negativt så må det være at jeg ikke klarer å se at dette er en keeper. Selv med tanke på lavt produksjonstall. Ser den i samlingen, men at den ville bli flippet i løpet av maks et år. Hvorfor kan jeg ikke svare på... Just a feeling.

<3 Rørende dikt, JoLu.

Må si jeg liker Reverso-modellene best, men enhver Jaeger står jo ganske sterkt i forhold de aller fleste andre ur :)

Jeg takker for rimskryt, men er som sagt under sterk påvirkning av surkingen fra Lønneberget:

[video=youtube;gtHGoD5rb38]http://www.youtube.com/watch?v=gtHGoD5rb38[/video]

At ikke samtlige er nesegruse av beundring for klokka kan jeg ikke begripe. Faux Vintage? Folk kjøper compressorhommager og hyperventilerer om de ser en Longines Legend Diver men rynker på nesa av tidenes re-issue fra JLC? :eek: :D

Litt synd at den er LE, skulle vært satt i normal produksjon med en mer edruelig pris. Og selvsagt mer enn 100M WR. Plexiglass, normal størrelse, 60-tallsdesign med moderne urverk og materialer, mekanisk alarm, LeCoultre uten Jaeger - den er så fin atte! :D

At ikke samtlige er nesegruse av beundring for klokka kan jeg ikke begripe. Faux Vintage? Folk kjøper compressorhommager og hyperventilerer om de ser en Longines Legend Diver men rynker på nesa av tidenes re-issue fra JLC? :eek: :D

Hehe, compressorhomager står jeg personlig glatt over og jeg har ikke kjøpt en LLD selv om jeg synes den visuelt er pen.

Det er dog en forskjell i mine øyne på noe som er vintage-reissue og noe som er reissue med falsk patina ;).

Jeg er stor fan av Jaeger. Din modell er nok ikke min tekopp, men jeg forsvarer din rett til å like den. :p

Nice.
Var min første tanke. Fristende ved første øyekast.

Egentlig et sexy ur; - fine linjer og vakkert proposjonert. Estetisk sett en nice and clean utgave av arten, litt småfrekk og innbydende.
Men er det et ur man vil anse som en keeper? Vet ikke....

Muligens er det noe mer i retning den sexy jenta du tar med hjem for litt moro i nuet, men neppe finner å være det vakre koneemnet du ønsker for et mer langsiktig stimulerende forhold.

Theoretically speaking, of course,..;)

PS!
Fantastisk ode til uret!
Slikt burde kvalifisere til premie fra Jaeger. På en eller annen måte. :cool: