En jeg har hatt lyst på lenge ...

Nessuno79

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2011
Innlegg
3.252
Sted
Asker #nessuno_79
Fra første gang jeg så Alpinisten, og da SARB017 som denne heter, ble jeg fasinert. Og alltid hatt lyst på den.
Det er noe med de klare retro-vintage referansene som appelerer til meg, samtidig som at den har (som mange Seikoer) en opplevd kvalitet som langt overgår prisen (da med unntak av remmen, men det er i allefall for meg muligens verdens minste problem;))

Den grønne sunburst skiven med gull markører og visere er rett og slett bare nydelig, og har faktisk ikke en eneste ting å utsette på denne ...tenkte før jeg fikk den at "37,5mm ...hmm, ja det er jo ikke akkurat stort da ..." men må si at den oppleves ikke som så liten, sikkert grunnet en relativt høy kasseform og smal bezel.

Finishen er upåklagelig for en klokke i dene prisklassen, og kan faktisk ikke si at den er særlig mye annerledes på mye annet jeg har sett, fra Sveits, til ca 200-300% av prisen. Høypolerte sider og børstet overside av kassen ...what´s not to like:p Skal se om jeg ikke får tatt noen litt bedre bilder (og macro) senere. I tillegg er det jo unektelig en inhose all the way:D
Koser meg glugg ihjel med denne, selv om fruen syntes den var "liten, grønn og ikke veldig fin ..." :cool:
Beklager at det kun er mobilbilder her nå, men skal som sagt ordne noe bedre etterhvert.



 
Gratulerer! Dette er helt klart favorittklokken i samlingen min og jeg tror jeg må laaaaaangt opp i pris for å finne noe som kunne dytte den ned av tronen...
 
Gratulerer med artig tilskudd til denne tråden. Som jeg skrev i tråden til Jon Ali da han la ut bilder av en lik en; det er noe med helheten som, fra mitt ståsted, er så feil at det bare blir helt riktig. :confused:
 
Redigert:
Gratulerer med flott Alpinist! :) Denne har stått på ønskelista lenge, spørsmålet er om Seiko kommer til å fase ut denne nå, til fordel for de nye SARG-modellene, som forøvrig også ser "smashing" ut!
 
Grattis! Har hatt lyst på en sånn en selv! Hvor "smooth" er den innvendige bezelen? ;)

Takker og bukker karer:D

@crown guard så er den innvendige bezelen helt smooth, og ikke som på feks fieldmaster osv, hvor det hakker og hopper.
Har tendenser til tvangstanker når det kommer til missalligned bezel pips (på godt norsk) og tenkte at her måtte jeg nok svelge litt kameler, da kronen kl 4 ikke er screw down, og da sikkert vil medføre at den mer eller mindre konstant flytter litt på seg. Men bruk den siden i går, og ikke beveget seg så mye som en ørliten mm.

Urverket hacker og kan håndtrekkes, ser ut til å gå helt fint (ca -5s/24h til nå i allefall, kun basert på et døgns bruk da) Lumen er som på alle Seikoer, milievis bedre enn det meste andre. Eneste jeg kanskje kunne ønsket meg (om jeg skal lete litt) er at lumen kl 12 var litt annerledes utformet enn resten, da du må holde klokken helt rett og faktisk tenke deg litt om når du ser på den i stummende mørke, kl 03:42 når minstemann roper at han er "FERDIG MED Å SOVE OG VIL LEKE TOG MED PAPPA!!!" For alle markørene er helt like når det kommer til lumen, så ser du ikke helt rett på, kan man kanskje blingse med en time eller to i farten.
Men, det er jo tilnærmet et teoretisk problem ...

Har sluttet for lenge siden med å bruke "K" -ordet, men skal strekke meg så langt som at denne er flott, artig, billig og nok noe som er passe trygt i boksen en god tid fremover;)
Tatt meg flere ganger i å sitte og se beundrende på den, la lyset leke litt på sunburst skiven og beundre de flott polerte og børstede formene, og derfor gir denne meg nøyaktig like mye klokke-glede som det jeg har fra Rolex, Omega, JLC, Zenith og Panerai ...eller prisen tatt i betraktning, muligens enda litt mer glede:D
 
Redigert av en moderator: