En kjapp unboxing på morgenkvisten

Medlem
14. des. 2012
Jeg fikk melding om at klokken hadde kommet frem i går ettermiddag så i dag sto jeg og trippet utenfor når postkontoret åpnet. Klokken er kjøpt brukt av en hyggelig kar her inne, og siden den kom uten original innpakning går jeg rett på innholdet.

P7230253_zps6db0c311.jpg

Det er en Seiko Sumo SBDC001 og med i pakken fikk jeg med litt ekstra snacks fra Yobokies!

P7230255_zpsb2df06ea.jpg

Flott buet form på kassen gjør at den ligger nydelig på håndleddet.

P7230257_zps6ec587cc.jpg

Testet ut klokken på en Maratac Mil-series rem mens jeg tilpasset lenken.

P7230266_zpsb6bd023d.jpg

Sjekk den kassen! Virkelig flott finish!

P7230267_zps49bd7388.jpg

44mm er vel i øvre grense av hva håndleddet mitt kan ta, men siden klokken ikke bygger mer enn 13,3mm og bøyer seg fint vil jeg nesten si at den passer perfekt.

P7230273_zpsf0cff229.jpg

Lume har den også!

P7230268_zps95860219.jpg

Her sammen med lillebrødrene SKX007 og SKX009.

Klokken har 6R15 urverk i stedet for 7S26 som de billigere Seiko'ene har. Urverket har hack og winding funksjoner og 50 timers gangreserve. Veldig fin følelse når man håndterer kronen, et par gode steg opp på stigen i forhold til de billigere variantene.

Fikk et veldig godt førsteinntrykk nå, gleder meg til å herje med denne resten av sommeren!

Gratulerer! Jeg skal også ha meg en sånn, helst med med blå skive (Hvis noen har, eller vet hvor jeg får tak i, er det bare å ta kontakt) Merker at jeg skriver "jeg skal også ha en sånn" på mange unboxinger...

Gratulerer! Jeg skal også ha meg en sånn, helst med med blå skive (Hvis noen har, eller vet hvor jeg får tak i, er det bare å ta kontakt) Merker at jeg skriver "jeg skal også ha en sånn" på mange unboxinger...

@sos - sjekk higuchi-inc.com, mener han har best pris online og sender kjappt og kontant.
Usikker på om han har blå men det finner du kjapt ut :)

Trådstarter - grattis med ny seiko-dykker blir bra sommer med den på lanken!!

Redigert av en moderator:
En kjapp en på morgenkvisten... akk den tid er forbi da man stilte alarmklokken for å rekke det før jobb...:p

Grattis med kul Seiko!!! :cool:

Takk for alle gratulasjoner! Klokken anbefales til alle som er på utkikk etter et kvalitetsur til lavpris!