En klokke fra det ytterste mørke.....

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Sted
ThePromisedLand
Denne crazy klokken har alltid pirret min nysgjerrighet siden den ble lansert som en Edition utg. på 1955 eks i 2005.
Da den plutselig lå for salg her inne på SP KS av kjent Good Guy ble kontakt opprettet sporenstreks :mrgreen:

Brandet er kjent for sine tildels friske signaturklokker som...f.eks Coin klokken fra 1965,der en 20$ mynt i gull var skiven,-i 1980 da de lanserte Golden Bridge klokken. Eller den kanskje mest kjente,... Admirals`s Cup klokken.

Grunnleggerene Gaston Ries og René Bannwart startet Corum i 1955 og utga sin første klokke året etter i 1956.
Corum ble solgt til Amerikaneren Severin Wunderman i år 2000.....Noe av det første han gjorde var og relansere og modernisere Admiral`s Cup og ikke minst Golden Bridge klokkene.......

Så til min klokken jeg nå har på lanken.....Den er helt syk på hånden !!!......for et uttrykk den formidler:rolleyes: om du syns den virker for dominerende og prangende på bilder må du for guds skyld aldri finne på og kjøpe en ! da disse ordene blir uten mening når du pakker opp klokken og får se den i live.

Og til @Mathfjeld .....jeg kjøpte ikke den som lå på finn.no til kr 68,000:)......Den har ligget der i snart 2 år for salg,og det forteller meg at slike klokker må man bare beholde livet ut (kanskje:mrgreen:)

Har en jobb der jeg konsulterer kunder hele dagen,og er rimelig spent på om "hitraten" går ned :p pga denne banditen av en klokke på hele 45mm og en høyde på nesten 2cm !! Er faktisk skrukrone og vanntett til 200m,samt en mega fet kalveskinnremm med dobbel foldespenne i super kvalitet.

Er så inn i helvete fornøyd med denne klokken pt:)

Da kjører vi noen bilder.....

corum001_zpsed3e5b60.jpg
[/URL][/IMG]
corum002_zps7389843d.jpg
[/URL][/IMG]
corum009_zps76bea350.jpg
[/URL][/IMG]
corum008_zps26d722ec.jpg
[/URL][/IMG]
corum005_zps37a5b308.jpg
[/URL][/IMG]
corum007_zps00758cb6.jpg
[/URL][/IMG]
corum004_zpsfd75bbcc.jpg
[/URL][/IMG]
corum003_zps4d23512f.jpg
[/URL][/IMG]
h001_zpsb0e9c2fb.jpg
[/URL][/IMG]

Som dere ser er det en Corum Bubble Privateer.

Takk for titten denne gangen:eek:

Redigert av en moderator:
Hahahaha, du er gal, men mye respekt skal du få for dette valget. Elsker når folk tørr å hoppe ut på dypenden uten å se seg for :mrgreen:

Gratulerer så mye, var farlig nærme ved å kjøpe denne selv.
Du vet hvor du skal sende PM om/når den skal flippes:mrgreen:

Hå hå, gratulerer!

Som jeg sa i SP ville jo en Corum "pirat" være svært vanskelig å toppe