EN klokke. Resten av livet! Hvilken?

Av de jeg har per i dag må det jo bli denne;
P6300855.jpg

Hentes hos Tidemann i morgen etter full service og ny krone/velle.
Passer jo egentlig til det meste for meg som ikke har helt sansen for R's dykkere ;)

Det ville blitt en Rolex på meg også.

Det hadde blitt en Seadweller, men jeg ville nok gått for noe som fikk hjertet til å banke litt ekstra, enten en Double Red eller hvis finansene tilot det - en Comex.

Her blir jeg nesten nødt til å foreslå min Patek Philippe Nautilus 5712/1A.

Og la det ledsage av PPs svært så treffende egenreklame, som rimelig (u)sminket påpeker at en PP følger deg livet ut....
;)

3179518839_d97e37158d_b.jpg

jeg mener det må være 14060.

Min begrunnelse er som følger:

14060, er et ur som er gått ut av produksjon allerede. (etterspørselen VIL stige).

Uret er diskret, med sin svarte/stål innpakking.
Det er 39mm.. noe som etter dagens MAXI trend gjør det lite, men dog akseptert, etter "gamle" trender, er det stort, men fortsatt akseptert.

Uret kler sin originale oysterlenke meget godt.. Det kan samtidig bæres på en skinn rem med stil. Det kler nato/zulu/braided rem(strap om du vil).

Det er sporty, vanntett, ingen avanserte komplikasjoner, som gjør uret meget driftsikkert og lett å vedlikeholde.

Det er rett og slett tidløst og stilrent.

Og det er et ur/urverk med historie, som du håper neste generasjon ØNSKER å bære videre....

jeg mener det må være 14060.

Min begrunnelse er som følger:

14060, er et ur som er gått ut av produksjon allerede. (etterspørselen VIL stige).

...

Mange gode grunner, men hva har etterspørsel (og med den annenhåndsverdi) med saken å gjøre når du skal ha den livet ut? :p

Mange gode grunner, men hva har etterspørsel (og med den annenhåndsverdi) med saken å gjøre når du skal ha den livet ut? :p

Når uret skal formidles videre til neste generasjon, når "livet ut" nærmer seg slutten, er det greit at uret har en verdi litt over en vanlig inex e.l, bortsett fra den sentimentale verdien..

Når uret skal formidles videre til neste generasjon, når "livet ut" nærmer seg slutten, er det greit at uret har en verdi litt over en vanlig inex e.l, bortsett fra den sentimentale verdien..

Så lenge det er en Rolex, skal man ikke bekymre seg så veldig for det. Få, om noen, merker holder seg så bra i pris som de :)

Vet ikke hvor gammel du er, men tipper de fleste urene som er foreslått i tråden her vil være discontinued når den tid kommer. At en 14060 skal stige mer i verdi enn en hvilken som helst SS Rolex tror jeg ikke:p:p Men at det er en brukandes klokke er jeg enig i.

Det må bli min Omega Seamaster Chronometer 2001.

Liker å sammenligne den med en Mercedes Benz e300td w124.
Ålreit å se på, solid og går for alltid med riktig stell, samt at den kan brukes til alt.

Tommy

Jeg hadde faktisk tenkt til å lage denne tråden ikveld, men så var det noen som stjal den ideen fra meg.

Jeg regnet med at det var mange som ville svare SUB, jeg tenkte en del på det på trikken istad, og om jeg kun skulle hatt en klokke resten av livet hadde det blitt....ikke...en....Rolex, men en
AP Royal Oak Offshore Diver
royal_oak_offshore_diver_wp01.jpg

Funker til alt, passe røff, passe anonym. Passer perfekt for min del!

Jeg regnet med at det var mange som ville svare SUB, jeg tenkte en del på det på trikken istad, og om jeg kun skulle hatt en klokke resten av livet hadde det blitt....ikke...en....Rolex, men en
AP Royal Oak Offshore Diver

Funker til alt, passe røff, passe anonym. Passer perfekt for min del!

+1 for AP.

Tror jeg ville gått for en vanlig AP RO med sort skive.

Det første som slår meg er en sub/SD fra mitt fødeår.... Det kommer nok uansett en gang inn i samlingen.

Dersom dette hadde vært en realistisk "problemstilling" med romslig budsjett måtte det nok mer fintenkning til og merker som AP, Lange, PP etc. er merker som en rett og slett MÅ vurdere i tillegg til rolex.

Speedmaster Pro

Klokken som slapp gjennom nåløyet til NASA, og som dro til månen og tilbake igjen, burde duge...

• Liker
Reaksjoner: Spaiker
Mr Panerai, den fjernkontroll-klokka til Casio hadde jeg på ungdomsskolen. Hadde det veldig artig med den da vi skulle se filmer osv i klasserommet :) Når det kommer til en klokke resten av livet, måtte det kanskje blitt en Breitling Chronomat Evo eller sub.