En klokkomans økonomi

Medlem
25. des. 2010
Hei hei!

Er ikke veldig aktiv, men er en samler i begynnerfasen hehe! Å samle på ur er dyrt, og jeg lurer rett og slett på hvordan dere "store gutter" her inne får råd til det? Sparer dere lenge til klokker? Hva jobber dere som? Tjener dere ekstremt godt hele gjengen?

Daniel

Jepp. I tillegg til å være ekstremt kjekk og kul er jeg steinrik.
Også ganske tess på gata...

:roll:

Vil tro de aller fleste her inne er vanlige mennesker med normalt lønnede jobber. Klart du finner noen oligarker og finansfolk som alle andre steder.

Om en person som røyker går på byen hver helg, hvor mye bruker denne på sin "hobby" i løpet av et år? 4-5000,- kanskje. Slett ikke uvanlig.

Vil tro de aller fleste her inne er vanlige mennesker med normalt lønnede jobber. Klart du finner noen oligarker og finansfolk som alle andre steder.

Om en person som røyker går på byen hver helg, hvor mye bruker denne på sin "hobby" i løpet av et år? 4-5000,- kanskje. Slett ikke uvanlig.

Tror du glemte en null ;) Hvis ikke så lurer jeg på hva slags fest folk du kjenner! ;)

Tror nok han mente pr helg.

Da hadde han vel ikke skrevet per år!? Men samme det!

Det er jo mange som bytter ofte her inne også ser jeg. Hvis det er snakk om vintage, så synker vel heller verdien på klokken noe nevneverdig. Så da er det jo bare å spare opp litt startkapital, så kan man jo eie så mange klokker man bare vill i løpet av et år! Bare ikke så lenge av gangen..

A70-7854

Her er jo åpenbart løsningen... At jeg ikke har tenkt på dette før!

Vil vel tro at de fleste er helt vanlig mennesker som prioriterer interessen sin framfor annet forbruk.
Det finnes jo også masse fine klokker som ikke nødvendigvis trenger å koste flere månedslønninger!

Glemte vel en 0 der ja.

Nå er ikke jeg den som går mest på byen i helgene, men det er vel lett å bruke 5k på en helg.

Kjøper du brukt og selger til omtrent amme pris, bruker du ikke noen penger på denne hobbyen.:D

Kjøper du brukt og selger til omtrent samme pris, bruker du ikke noen penger på denne hobbyen.:D

Ah... Famous last words. I teorien lyder dette fornuftig, men i praksis? ...not so much.

Selv har jeg både sluttet og røyke og drikke, og det sparer jeg en stor sum på i året. Denne summen bruker jeg derfor flere ganger årlig. God økonomi er det ikke, men jeg er i hvert fall edru, og i bedre form. ;)

Når du får WIS status (1000 poster) så får du tilsendt et dokument signert av admin. Viser du dette dokumentet hos Protid, får du 35% rabatt på klokkekjøp.

Jeg prøvde meg i samme bransje som Anders, men inntektspotensialet i det yrket er nok oppskrytt. Det ble ihvertfall dårlig butikk for meg - tjente ikke engang nok til å dekke utgiftene til sko, antrekk og solarium, langt mindre noen klokke.

58b59284.png

Jeg har en helt normal lønn, og for min del er det prioriteringer. Som nevnt litt over her, kjøper man 4-5 fine klokker brukt, har man en fin mulighet til å bytte ut og styre med hobbyen uten at det koster noe mer :) Startkapital på 150K så kommer man greit i gang :D

Jobber som sjømann i Offshore og tjener bra men skulle jønske jeg hadde mer pondus til å bare hoppe i det og kjøpe min neste Rolex uten og vri på kroner og ører. Har en sperre der jeg helst så forsvant. Da jeg kjøpte Exploreren min var det som om en liten djevel satt på skuldra og maste: kjøp den.....kom gjen,a.....kjøp...kjøp...... Handelen ble gjort og jeg har ikke angra siden. Håper denne lille djevelen dukker opp snart igjen...hehe:)

Har en sperre der jeg helst så forsvant. Da jeg kjøpte Exploreren min var det som om en liten djevel satt på skuldra og maste: kjøp den.....kom gjen,a.....kjøp...kjøp...... Handelen ble gjort og jeg har ikke angra siden. Håper denne lille djevelen dukker opp snart igjen...hehe:)

Den djevelen besøkte meg igår.

Dette er jo den absolutt rimligste hobbyen jeg noen sinne har hatt!!
Hver gang jeg har bestemt meg for hva jeg skal kjøpe så får jeg lyst til noe annet når jeg pløyer gjennom trådene her på TS:cool: ......og slik går ukene.....

Jeg har nok en priveligert økonomi, men er forbanna gjerrig......