En liten gåte

Medlem
10. juni 2008
Sted
Trondheim
Leser en del Stephen King for tiden, og kom over en gåte i en av bøkene hans dere kan bryne dere på :D

Hva er bedre enn Gud, verre enn Djevelen, døde mennesker spiser det hele tiden, men levende mennesker som som spiser det dør?

Svaret på det må vel være..... ingenting?

Ingenting er bedre enn Gud (I beg to differ, men....)
Ingenting er verre enn djevelen
Døde mennesker spiser ingenting
Levende som spiser ingenting dør

Ny gåte

Denne da:

Hva er bedre enn å ha en ny klokke på armen?
Hva er det verste man kan ha på armen?
Hvor mye er en fake klokke verd?
Hva foregår i hodet på en mann med en fake?

...når jeg tenker meg om, hadde den sikkert vært vanskeligere hvis den ikke kom rett etter den forrige... :p

Svaret på det må vel være..... ingenting?

Ingenting er bedre enn Gud (I beg to differ, men....)
Ingenting er verre enn djevelen
Døde mennesker spiser ingenting
Levende som spiser ingenting dør

Bravo! Mange som sliter med svaret på den, så bra jobbet Krille! :p

Jeg liker godt gåter en logisk kan ressonere seg frem til, finnes desverre altfor mange elendige gåter en aldri kan gjette seg til. Noen som kan noen flere bra gåter?

Jeg liker godt gåter en logisk kan ressonere seg frem til, finnes desverre altfor mange elendige gåter en aldri kan gjette seg til. Noen som kan noen flere bra gåter?

Jeg husker jeg var veldig stolt da jeg løste denne da jeg var mindre:

En mann står på et gatehjørne og ser på et bilde av en mann. En dame kommer bort til mannen og spør hvem bildet forestiller. Mannen svarer: "Jeg har verken brødre eller søstre, men denne mannens far er min fars sønn." Hvem er mannen på bildet?

...Ikke google svaret nå. ;)

En mann står på et gatehjørne og ser på et bilde av en mann. En dame kommer bort til mannen og spør hvem bildet forestiller. Mannen svarer: "Jeg har verken brødre eller søstre, men denne mannens far er min fars sønn." Hvem er mannen på bildet?

Jeg tipper mannen ser i seg selv i speilet?

Hæ? Det går jo ikke. Hans far er sin egen sønn?? :confused:

Riktignok er det mange nye familiekonstellasjoner for tiden, men et sted går grensen. ;)

Bildet må jo selvsagt være av mannens sønn. Min fars sønn er han selv (ingen brødre), og det skal være denne mannens far.

Bildet må jo selvsagt være av mannens sønn. Min fars sønn er han selv (ingen brødre), og det skal være denne mannens far.

Vi har en vinner til!

...eh... Når sant skal sies, så husket jeg ikke denne gåten annet enn det med far og fars sønn, så jeg googlet spørsmålet. Og da jeg fant gåten, så var svaret som stod under: "Mannen selv". Men Krilles svar høres mer riktig ut, ja.

Her er en enklere en:

Han har nick etter en av flyhistoriens pioneerer, og skal nå slutte å legge ut gåter på Tidssonen.no - Hvem er han.

Hmmmmm... ;)

Det er i alle fall ikke Antoine de Saint Exupéry. Bare for å berede grunnen og rydde bort eventuell tvil! :D