En liten gest til Juice sine skriveferdigheter

Medlem
22. feb. 2011
Sted
Erewhon
Idag brant jeg opp 89 kroner på det nye bladet ekslusiv. Bladde forbi alt som sikkert også er interessant (b.la en Eton skjorte til 250k) og fant kjapt sidetall 44.

Min dom; Flott skrevet, helt sikkert en tekst som gjør andre (ikke spesielt klokkeinteresserte) litt mer interessert i å finne ut mer. For oss som allerede er bitt av basillen, og som kansje er noe å vise frem til redaktøren. Du må få mer spalteplass. Så lett det gikk å lese den teksten du hadde der burde det ikke være noen sak for folk eller deg å fylle to sider til med klokkestoff.. Så lenge det er nok aktualiteter i bransjen til det.

Dobbel tommel opp fra meg, og om de satser mer på klokker fremover skal man ikke se bortifra at jeg ønsker bladet levert i postkassen.

Støtter den tilbakemeldingen!

Mitt eksemplar ble levert i postkassen.
Som den smått nysgjerrige sjelen jeg er i forhold til hva et slikt magasin kan levere av tips, kunnskap og pirrende artikler for de av oss med en kanskje litt over gjennomsnittet interesse for "the finer things in life", (les: ur, blant annet) lot jeg det stå til. Jeg tegnet et abonnement.

Juice skal ha stor honnør for sin spalte. Interessant lesning, som absolutt leverer varene.
Jeg støtter også henstillingen om at du bør får øk boltreplass. Å lese om high-end ur i ulike versjoner og med ulike tematiske innfallsvinkler tror jeg ikke man blir lei av.
Forhåpentligvis kommer dette over tid litt mer tid og magasinet viser sin eksistensberettigelse. Mitt førsteinntrykk av magasinet som helhet er godt, og en ekstra honnør for Juice's bidrag spesielt.

Venter i spenning på neste spalte!:D

Selges ikke på alle Narvesen. Sjekk narvesen.no først så slipper du bomtur.

Jeg fant mitt på Narvesen hvertfall.

PS: Er det første eller andre utgave dere snakker om?

Antar det må være blad nr 2 - ettersom flere tydeligvis er fornøyde med det. Nr 1 holdt ikke mål bortsett fra Juices hederlige unntak.

Ettersom jeg har tegnet abonnement og ikke mottatt noe nr 2 vil jeg allikevel anta at det er nr 1 det skrives om, da jeg ikke har mottatt noe blad nr 2 i min postkasse.

Nei, dette blir visst noe forvirrende.

Så, er det blad nr 1 eller 2 det snakkes om?

Takk for oppmerksomheten Prippa!

Antar det er 2. utgave det snakkes om (med RR Ghost på forsiden).

Som jeg har nevnt i en annen tråd er jeg kun involvert i magasinet som klokkespaltist. Mottok selv bladet i posten i dag, og etter å ha skumlest gjennom det syns jeg mange av barnesykdommene fra utgave 1 er kurert :)

For hardcore-TSere blir spalten kanskje litt for overfladisk, men tanken er å kunne skape litt oppmerksomhet og nysgjerrighet rundt mekaniske klokker blant et litt bredere publikum :)

Er ghost bladet ja, sorry for ikke å ha presisert dette nøye nok.

Uansett, teksten gikk lekende lett å lese, og du burde få mer plass.

Om meg ydmykt kan legge inn et ønske så må det være å skrive en sak om "sykdommen" det er å være hekta, og de forskjellige måtene å samle klokker på. Flippergale, samlemaniske, mange rimelige eller få dyre etc og hvilke merker som har hvilke status blandt " kjennere "

Jeg mottok nr 2 for noen dager siden.
Beklager, Juice, men dette er for tynt. Dine skriverier holder absolutt mål og jeg tror du kan oppnå det du har satt deg som mål. Men resten av bladet står til stryk.

Danskebåtreportasjen var elendig.

"Biljournalisten" kunne like gjerne oversatt og tatt avskrift av fabrikkens presse- og brosjyremateriell. Jeg har vondt for å tro at vedkommende i det hele tatt har sett disse bilene IRL, og langt mindre prøvekjørt dem. Om så er tilfelle burde mannen få sitt pass påskrevet og finne seg et annet magasin å skrive for. Han burde i alle fall ikke få skrive mer om biler. Makan til tøv.

Grunnleggende minimumskunnskap om bil er en forutsetning for å skrive om bil. Særlig innen disse segmentene. Kjøring i by, på landevei, på autobahn, på tørt, på vått, i skarpe kurver, slake kurver, på svingete fjellveier osv - alt dette og mere til var fullstending fraværende.

Han skrev om noen "knapper" på rattet. Har vi et multifunksjonsratt eller har vi det ikke... Osv osv, det kunne vært skrevet et helt magasin om hvor elendig dette var.

Jeg skumleste et eller annet om Braastad Cognac også. Mulig det skulle komme i neste nummer, det husker jeg ikke, men det mangler snart bare at det skrives en artikkel om det fantastiske svenskeølet man får kjøpt i teltene ved Svinesund. Det er også dyrt, relativt sett, og da må det være midt i blinken for dette magasinet som i all hovedsak fokuserer på produktenes pris fremfor kvalitet og egenskaper.

Jeg kan ikke i mine villeste fantasier forestille meg at man "Ekslusiv" treffer noen som er i nærheten av hva de håper på skal være målgruppen. I beste fall er det en og annen blond "liftutleier" som treffes hjemme med dette.

Hadde det ikke vært for klokkeartiklene til Juice skulle jeg skrevet inn til abonnementsavdelingen og bedt dem beholde både abonnementspengene OG bladet.

Jeg finner det mer interessant med blader som "Strikkenytt" og "Hvordan spise deg slank på struts".

Om ei blekke som heter Eksklusiv ikke er å finne på det kjøpesenteret med Norges desidert mest snobbete klientell, da er noe alvorlig galt. ;)

Om det er snobber i målgruppen er det i så fall snobber med ultrahøy harryfaktor - og de tusler gjerne rundt nede på "brygga"...
Ekte snobber er noe helt annet. Heisann, Montebello!

Uff da, nå får jeg vel halve forumet på nakken :p

Skyhøy klysefaktor (jeg tar kanskje litt i...) der ja.

-Christian som har hatt CC Vest som nærmeste kjøpesenter gjennom hele barndommen.