En litt uvanlig Speedmaster? [Vintageunbox]

Medlem
9. mai 2015
Sted
Oslo
Da føler jeg det er riktig tidspunkt for å debutere på tidssonen-forumet. Fulgt med en stund, medlem nylig, og nå endelig mitt første innlegg.

Jeg har definitivt blitt bitt av basillen. Som alle andre her. Etter vel 25 år med quartz-klokker er det slutt, og jeg har endelig funnet meg min nye mekaniske lidenskap.

Jeg begynte med en Orient Bambino for noen måneder siden, etter å ha lest diverse anmeldelser og anbefalinger, spesielt fra dette forumet. Tenkte det var lurt å begynne forsiktig for å se om mekaniske urverk var noe for meg, og det var det definitivt. Men selv om jeg er strålende fornøyd med Bambinoen, meldte suget seg ganske fort etter noe litt røffere, noe i metall som skiller seg litt ut fra mengden. Og etter tre laaange ukers ventetid grunnet litt fraktproblemer, fikk jeg endelig ønsket oppfylt i dag.

Og med den introduksjonen lar jeg bildene tale for seg selv.

Ganske så nøytral eske
hXG5okf.jpg

Nå begynner vi å prate
lfxjrtK.jpg

Liten og diskré kan den vel ikke kalles?
cnQ5vmN.jpg

Dypt forelsket i denne blåfargen
PV7I5G5.jpg

zrTBi1j.jpg

Må selvfølgelig ta et lite wristshot av skjønnheten. Beklager den hårete kvaliteten
O9YzStB.jpg

Selv skyggen er massiv. Både mann og klokke...
JQHSeLL.jpg

Uret er altså en Omega Speedmaster Professional Mark III fra 1972/73 eller deromkring. Var egentlig på utkikk etter en reissue Speedmaster Mark II, men da denne plutselig poppet opp på chrono24 falt jeg pladask og slo til.

Så langt er jeg i himmelen og nyter hvert sekund med dette uret. Det ser nesten ut som nytt, det eneste er sekund-chrono-viseren som har litt falmet farge, og lenken som er akkurat noen milimetre for kort for min smak. Det synes kanskje på bildet at den sitter litt stramt? Jeg har ikke bestemt meg ennå for om jeg skal forlenge lenken, eller erstatte den med en mesh-lenke (selvfølgelig ta vare på originallenken). Synes Mark III ser helt rå ut med mesh-lenke, men noen som har noen synspunkter her?

Jeg fatter nesten ikke at denne klokken er over 40 år gammel. Omega er virkelig kvalitet! Den fikk service hos forhandleren jeg kjøpte den av, men jeg tenker uansett å få den ordentlig sjekket i løpet av kort tid, for sikkerhets skyld, i forbindelse med lenkeoppgraderingen.

Mesh-eksempel:
MK3new1.jpg

Takk for oppmerksomheten, og beklager litt dårlig billedkvalitet. Når mobilkamera er det eneste man har så må det bare stå til.

Gratulerer med ny klokke. Gøy at du har endt opp med en såpass sjelden modell. Tror ikke jeg har sett denne på sonen før. Den ser jo også helt ny ut. Du må ha vært heldig med denne :)

• Liker
Reaksjoner: loups
Dæven døtte, denne var voldsom! Og jeg som syntes min tidligere reissue Mk II var en real klump, men denne slår det meste. Råtøff!

Oi oi for en unboxing og for en start på Tidssonen. Spennende å se noen som starter karrieren på Tidssonen med å gå rett på Vintage. Mark lll er helt rå.

Takktakk. Ser ut til at jeg har vært heldig, var egentlig litt for rask på avtrekker'n. Men heldigvis var selgeren til å stole på og jeg sitter her med et kjempeglis. Skader ikke med god respons på forumet heller hehe.

Fan syttitallet må ha vært fett

Skikkelig gromt! Gratulerer så masse! Denne har jeg ikke sett mange av tidligere, og jeg har kikket mye på vintage mk`s i jakten på ett eksemplar av mk4.5. Utrolig tøft å gå for en såpass spesiell klokke så tidlig, du har jo nettopp fått denne "sykdommen"!!