En loppemarkedhistorie...

Medlem
9. aug. 2010
Sted
Bergen
Jeg synes det er artig å gå på "skattejakt" på bruktmarkeder, loppemarkeder etc, men det er svært sjelden jakten gir noe særlig i sekken. Denne helgen fant jeg derimot "gull" - en vintage Tudor Oysterdate i meget god stand - se bilde av tilsvarende her: http://www.google.com/imgres?q=rolex+tudor+oysterdate+vintage&um=1&hl=en&client=safari&sa=N&rls=en&biw=1436&bih=704&tbm=isch&tbnid=gQDch1cLSnhB9M:&imgrefurl=http://www.network54.com/Forum/207673/message/1306005613&docid=0WO16XzCNUssAM&imgurl=http://i249.photobucket.com/albums/gg201/oysterdater/100_0002-16.jpg&w=800&h=600&ei=YTKLT9LXHMX-4QTL3qTrCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=192&vpy=325&dur=296&hovh=194&hovw=259&tx=134&ty=76&sig=107133821664027298399&page=2&tbnh=161&tbnw=202&start=18&ndsp=25&ved=1t:429,r:6,s:18,i:126
Selgeren insisterte på at den kostet kr. 20,- og jeg var for skjelven til å klare å forhandle prisen ytterligere:D
I motsetning til eksemplaret på bildet er det ikke antydning til anløp på skiven. Skrukronen kan være litt vanskelig å feste på gjengene og datoen lar seg ikke stille med kronen - men viserne går greit å stille. Fra i går har den kanskje sakket 20 sekunder - noe som vel må være bra for et så gammelt ur.

Jeg har virkelig ikke peiling på Rolex/Tudor men prøver å lese meg litt opp. Kanskje noen der ute som kan si noe om denne modellen?

Glemte å si at plexien(?) er ripete og stygg. Siden det er en mid-size og dermed litt for liten etter min smak er planen å levere den på Bjerke, få den pusset opp, skifte glass og få på en fin skinnreim før jeg gir den til kona. Høres ikke det ut som en god plan, eller hva? Kanskje til og med noen der ute som har en passende reim?

Et herlig funn det der:D Og det bør jo være rom for en skikkelig overhaling i budsjettet....
Disse er vel 19mm mellom "hornene" om jeg ikke husker feil.

Lykke til, husk og poste "før og etter" bilder.

Var på et loppemarked hjemme i helgen, var der elleve og det åpnet ti. Spurte om klokker men de sa at det var noen som kjøpte det de hadde med eneste gang de åpnet. Det er nok mange profesjonelle som reiser rundt. Man kan skjønne det når man ser hvilke perler en kan kjøpe, selv om det koster opptil hele tyve kroner :)

Artig historie! :) Får komme meg på ett og annet loppemarked tror jeg. Fint hvis du legger ut noen bilder av funnet ditt :)

Et herlig funn det der:D Og det bør jo være rom for en skikkelig overhaling i budsjettet....
Disse er vel 19mm mellom "hornene" om jeg ikke husker feil.

Lykke til, husk og poste "før og etter" bilder.

19 mm stemmer på en prikk. Leverte den til Bjerke i går og kom i prat med en entusiastisk og hyggelig urmaker. Utrolig kjekt med folk som er levende opptatt av det de holder på med! Uansett: "Dommen" var skifte av glass, krone og hals, ellers var den helt ok. Ikke verst det.

Lover å legge ut bilder når den kommer i retur:p

19 mm stemmer på en prikk. Leverte den til Bjerke i går og kom i prat med en entusiastisk og hyggelig urmaker. Utrolig kjekt med folk som er levende opptatt av det de holder på med! Uansett: "Dommen" var skifte av glass, krone og hals, ellers var den helt ok. Ikke verst det.

Utrolig funn! Gratulerer!

Det var jo en god dom på skatten:) Synes du har vært riktig heldig med funnet ditt, tror jeg må ta meg en tur på loppemarked jeg å! :)

Her er bildene

Etter 6 mnd venting kom endelig loppemarkedfunnet tilbake etter en aldri så liten service.... Det kostet litt, men jeg synes det var verdt det. Klokken er blitt utrolig fin synes jeg. :p

0

0

Hva syntes kona, antar hun ble fornøyd.
kanskje et bilde av begge to........................:p