En ny trippel

Medlem
18. aug. 2011
Sted
Mellom skogen og jordet
For drøye tre uker siden mottok jeg tre klokker på veldig kort tid, beskrevet i denne tråden: http://www.tidssonen.no/forum/f29/tripp-trapp-tresko-seiko-rolex-og-helson-bronze-13614/

Planen var da egentlig å ta det litt rolig på klokkefronten en stund framover. Slik gikk det imidlertid ikke, og nå er en ny trippel på gang. Sist var det en vintage japansk kronograf, en dykker og en Rolex fra 80-tallet. Denne gang blir det nesten det samme. :D

Jeg vet ikke hvilken av dem som kommer først, nå er det Posten vs DHL vs FedEx. Jeg pakker dem ut etterhvert som de kommer.

Etter disse tre er klokkeboksen full, så skal det noe nytt inn nå må noe annet ut (eller jeg må kjøpe en klokkeboks til :mrgreen:).

Ps. Sjekk ut the bridge sine klokkebokser;)

Den åpenbare løsningen er å kjøpe en klokkeboks til... ;)

Blir nok ikke noen ny klokkeboks. Jeg løy litt når jeg sa at klokkeboksen var full. Det er nemlig en ledig plass, jeg vet hva som skal inn der, men det blir nok ikke helt ennå. Kommer tilbake til dette etter at alle tre unboxingene er gjennomført. :)

Da jeg oppdaget TS for ca. halvannet år siden trodde jeg at jeg visste det meste som var om klokker, og at jeg kjente til de aller fleste klokkemerkene. Det gikk ikke mange dagene, eller timene, eller minuttene - jeg husker ikke - før jeg hadde lest om mange merker jeg aldri hadde hørt om før. Et av dem som festet seg tidlig i hjernebarken var Sinn, et annet var dette merket. Jeg husker ikke akkurat hva jeg syntes om merket, men jeg husker at jeg husker det. :D

Merket skilte seg veldig fra alle andre merker, både pga. formen og fargene. Overvelmet som jeg var over alle merkene som fantes, og all infoen som fantes om alle disse merkene, forsvant imidlertid merket litt lengre bak i hukommelsen helt til jeg tilfeldigvis snublet over det igjen. Jeg begynte å lese om merket og om alle modellene, dvs. det var egentlig bare varianter av én modell. Etterhvert fant jeg ut at merket egentlig forsvant fra markedet en gang på 80-tallet, og at klokkene som selges nå egentlig bare er "kopier" av klokker laget på 60- og 70-tallet. Jeg bestemte meg derfor at en "original" måtte inn i samlingen på et eller annet tidspunkt.

Jeg har alltid hatet nips og forsøkt å leve etter mottoet "form følger funksjon" - disse modellene appelerte derfor voldsomt til meg. Noen vil påstå at klokkene er stygge, og det er mulig de har rett i det, men alle formene, alle funksjonene, hver vinkel, hver farge, alt ved klokkene er slik av en grunn. Lenge lystet jeg etter en klokke i merkets signaturfarge, men da det dukket opp en klokke her på TS i en annen farge merket jeg at den også fristet. Jeg hadde imidlertid ingen hast med å skaffe meg en, så jeg tenkte at jeg skulle la denne gå og heller vente på en annen. Klokken ble imidlertid bumpet igjen og igjen og jeg ble mer og mer fristet. På lørdag ble fristelsen for stor, så jeg sendte melding til selger, som jeg har gjort handel med tidligere og som jeg har lært å kjenne som en good guy. I dag var klokken her, og mens jeg skriver dette har jeg klokken på armen.

Klokken er fra ca. 70/71, men ble renovert for noen år siden og nå er den så god som ny.

Nok snakk - her er bilder. Tatt med iPad, så kvaliteten er heller dårlig.

Passelig stor pakke.

02b211e0abc1ddf7f65eb1f55e0c5b45.jpg

Klokke pakket i plast. Servicepapirer fulgte med.

6f88b1ae818eef08ac34af7a60fd8b87.jpg

Papir i merkets signaturfarge.

6576aa2592e66e6a7ca3c84c13d9e69c.jpg

Har du gjettet på Doxa, så har du gjettet riktig.

0ddf70b764337a611146f690b155d230.jpg

Doxa 300 T Searambler.

926f4145f2141caf837f86ea8fd424c2.jpg

Wristshot.

187425c668f24e268a9a5555ee4f59ee.jpg

Gratulerer! De gamle er eldst, men av og til er det en skikkelig god ting. Gleder meg til å se hva mer du har på vei :p

Gratulerer, den liker jeg veldig godt. Hadde timingen min vært bedre, ville jeg kjøpt den forlengst.