En pre-Basel teaser

Den mest fantastiske klokken i denne katalogen er IMO Haldimann H9 Reduction på side 5. Her snakker vi WIS-ur.

Den mest fantastiske klokken i denne katalogen er IMO Haldimann H9 Reduction på side 5. Her snakker vi WIS-ur.

Jepp! Som det fremkommer av beskrivelsen av uret:
Art with a capital A. The H8 from Beat Haldimann displayed none of the conventional watchmaking functions at all and celebrated the beauty of the complication in a manner entirely in harmony with historical techniques. It also raised the issue of the necessity of showing the time. The H9 goes much further by actually answering this question. While the hours and minutes are displayed and combined with a superb complication – a proprietary central triple-barrel flying tourbillon – they are nonetheless not visible. Concealed by an opaque glass, time can thus be imagined, dreamed, invented. Independent watchmaker Beat Haldimann thereby raises his H9 to the rank of a truly exceptional creation testifying to the ephemeral nature of time.

Jeg likte også H9. En klokke med tourbillion, men med viserne gjemt bak ugjennomsiktig glass slik at "time can be imagined, dreamed, invented". Som klokkekunst for den ekstreme WIS er det et morsomt konsept, men jeg synes å høre en liten gutt rope "Men han har jo ingen klær på!"

Ellers var det mye ekstremt kreativt, nytenkende og tildels ufrivillig komisk.

Ser for meg at dette er modeller og kreativitet etter Random Hero, Le Monde m. fleres smak, og at det vil bli fråtsing og uplukking av neste grail fra den. Jeg venter spent på unboxing - med (neo?)vintage Tudor Sub på armen og monokkel på øyet ;) :D
No offence karer :p

Ok, Big Bang Boa Bang er kanskje fæl men ikke noe sjokk med tanke på hva Hubot kan finne på.

Doxa Splash Gent på side 38 derimot....FOR SVARTE. Hva er det Doxa har røket ut på...?

Jeg syns den rosegullklokka fra Cuervo y Sobrinos så ganske pen ut. Men det er tydelig at det er Big Bang Boa som blir det neste store, så jeg får begynne å spare nå.

Stakkars hublot. Nesten inne i varmen på sonen, også går de hen med noe slikt.. Haha

Blir jo som Rolex sin Gadafi klokke det da.. :p

Men det var jo en annen kul Hublot der å.. Men det driter vel folk i.. :p

Forresten, er det noe galt med meg når jeg synes Maurice Lacroix på side 12 er stilig...?:)

Og når man trodde man hadde sett alt kommer dette... Her var det mye sært.

Ser for meg at dette er modeller og kreativitet etter Random Hero, Le Monde m. fleres smak, og at det vil bli fråtsing og uplukking av neste grail fra den. Jeg venter spent på unboxing - med (neo?)vintage Tudor Sub på armen og monokkel på øyet ;) :D
No offence karer :p

Fysj og fy! Måtte aldri noen av disse noengang infisere vårt kjære TS! Lenge leve den rene Submariner-rase! Alle disse vederstyggelighetene av noen "urverk" burde puttes i glovarm smeltedigel, og destrueres for evig tid. Først da vil alle selvutnevnte WIS'er kunne leve sammen i harmoni og forståelse, solen vil skinne på våre bezeler, og NATO-remmene vil sprudle i all sin festlige fargeprakt hver dag herfra til den perpetuelle evigheten! Heaven!

Neida...bare tuller! Men, som påpekt, synes jeg det er artig å følge med på modernismen, utvikling, og såkalt "Haute Horologie". Mange spennende nyheter her, synes nå jeg. Men at noen av disse får grail-status hos meg personlig er høyst tvilsomt, mikkemus23 (no offence taken, selvsagt :) ). Jeg foretrekker å plassere investeringsmidlene mine i hakket tryggere objekter.

Noen stilige ur i listen, og definitivt en GOD del merkelige og til dels latterlige design. Trenger ikke å si noe om Hublot big bang boa, alt som er å si er allerede sagt. :p