En presentasjon og en samling.

Nicolai

Podcast-vert
Medlem
29. nov. 2012
Sted
Oslo
Under finner du min klokkesamling. Her er det ikke mye dyrt, men jeg syntes historien bak disse, designene og uverkene er interessante. Slik den er nå ser jeg lite struktur i samlingen, men det gjør meg ingen ting. Nå har jeg nok med å prøve ut alt det flotte klokkeverden har å by på. Ser dog at jeg har en ting for divere.

Tudor Submariner 79090
Nydelig sub fra 1988. Kjøpte denne for et par måneder siden og er meget fornøyd... Det har ført til egen sparekonto til sub/GMT II.
85be7725-19af-4e5e-b811-f197086a3fd8_zpsef0bf5fb.jpg

Omega med 30T2 urverk.
Kjøpt av min farfar på slutten av 40-tallet mens han var i Flensburgsbrigaden etter krigen. Denne hadde brukket balansehjulet og kom nettopp tilbake fra reparasjon hos Urmaker Sutterud på Bjølsen. Han hadde gjort en super jobb!
nmnWuFg.jpg

Seiko SKX009
Alle kjenner vel til denne.
pAXQqDi.jpg

Takk for oppmerksomheten!

Redigert:
Takker for flotte tilbakemeldinger! Neste innkjøp blir vel en 70-talls chronograph med valjoux urverk :cool:

Takker som deler @Nicolai_ - mye morsomt her, den Obama-klokken er jo knallkul med den historien knyttet til den.

Redigert av en moderator:
Fin og to-the-point presentasjon. :) Flott bil også forresten.

Den Obamaklokka var designmessig en killer. Likte den. Mye glass og lite bezel. Hva er Ø på den uten kronene?

Fin og to-the-point presentasjon. :) Flott bil også forresten.

Den Obamaklokka var designmessig en killer. Likte den. Mye glass og lite bezel. Hva er Ø på den uten kronene?

Takker igjen :) 40 mm er diameteren.

Redigert:
Fin samling. Fint presentert. Takk som deler! Den -82 Tudor kjøper eg gjerne av deg som en birthyear klokke.

Nice! liker alle, litt av en samling ift. din alder, da jeg var 19 slet jeg ennå på komfklokken :cool: