En Rolex du aldri har hørt om..

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Sted
Gullkysten
Rolex Space-dweller?

Indeed.

Fra VRF :eek:
155df60f.jpg

Hodinkee:

We are talking about what many people believe to be the rarest of Rolex Explorers, a watch that few people have ever seen in person. What makes it even more interesting is that it doesn't even have the Explorer name on it. It is called the Rolex Space-Dweller and it was produced in EXTREMELY limited quantities, and only in Japan, and only on a trial-basis.

The Explorer That Was: 1966 Rare Japanese Rolex Space-Dweller — HODINKEE - Wristwatch News, Reviews, & Original Stories

:)
Takker som deler, selv om dette er noe ekstremt sjeldne fugler så er det greit å vite de finnes der ute en plass.
Får Red Ranger å fremstå som like vanlig som OM ;)

Igjen en liten detalj på skiva som utgjør en enorm forskjell.
I hverfall på prislappen.;)

Morsom lesing.:)

Det var en rå versjon av Explorer, ja. Men Rolex gjør ikke krav på navnet "Space-Dweller" slik som de gjør krav på "Sea-Dweller" og "Sky-Dweller". De gjør krav på en massse navn i katalogen deres og da synes jeg det er rart at "Space-Dweller" ikke er nevnt. Er dette en offisiell Rolex eller en kan det være en "modifisert" versjon utført av andre enn Rolex selv sånn som "Tenzing-samlinga" ble?

Dette er en Rolex 1601 med litt ekstra skrift på skiven. Som med mange andre klokker vil et skivebytte på en 1601 gi en dyr franken Rolex. Nå har jeg ikke lest linken men denne var vel kun til salgs i Japan?

Edit: Naturligvis en 1016 og ikke 1601!

Dette er en Rolex 1601 med litt ekstra skrift på skiven. Som med mange andre klokker vil et skivebytte på en 1601 gi en dyr franken Rolex. Nå har jeg ikke lest linken men denne var vel kun til salgs i Japan?

Det er en Rolex 1016, eneste som skiller den fra Explorer er modellnavnet.