En Tissot, sannsynligvis vintage

Medlem
16. des. 2014
Den heter 1853 PR 50 og var på vei i søpla, fordi den ikke gikk da jeg arvet den. Antar det er en rimelig og ordinær utgave. Men den ble nå liggende:) Og nå lurer jeg på om jeg skal levere den inn til service / rens. Og ev. forsøke å selge den. Om den enkelt lar seg fikse. Betalte ikke stort for service sist jeg hadde det på en av mine egne. Så spørsmålet blir EV. capris, og om den overhodet er salgbar:) Om jeg får den reparert. Eller om søplekassen er rette stedet?

Den heter 1853 PR 50 og var på vei i søpla, fordi den ikke gikk da jeg arvet den. Antar det er en rimelig og ordinær utgave. Men den ble nå liggende:) Og nå lurer jeg på om jeg skal levere den inn til service / rens. Og ev. forsøke å selge den. Om den enkelt lar seg fikse. Betalte ikke stort for service sist jeg hadde det på en av mine egne. Så spørsmålet blir EV. capris, og om den overhodet er salgbar:) Om jeg får den reparert. Eller om søplekassen er rette stedet?

Har du et bilde av den? :)

Edit: meg bekjent kommer disse i mekaniske og batteridrevne utgaver, så for å stille en diagnose er det greit å vite hva man har med å gjøre. Står det f eks automatic på skiven?

Ser den pen ut så kan det nok være noe å selge. Står det Automatic på den er den mekanisk. Da er det mange som sikkert vil prøve å skru litt.

:cool:

Ser den pen ut så kan det nok være noe å selge. Står det Automatic på den er den mekanisk. Da er det mange som sikkert vil prøve å skru litt.

:cool:
Nei, det står ikke automatic på den:) Er ikke veldig gammel:) Bare litt. Og det er brukslitasje på den. Dvs på stålet. Glasset er vel safir? Så det er perfekt. Den går på batteri:) Så en maken på Ebay og en nesten maken til. Men de var priset i dollar og pund. det sier meg ikke allværden:) Og ikke vet jeg om Ebaypriser er helt i tåka heller? Mulig jeg har et bilde. Men det er i såfall med gammel møkk på:) Den ser veldig ordinær ut for meg.....men om jeg kan tjene et par hundrelapper? Så gjør jeg gjerne det?

Har du et bilde av den? :)

Edit: meg bekjent kommer disse i mekaniske og batteridrevne utgaver, så for å stille en diagnose er det greit å vite hva man har med å gjøre. Står det f eks automatic på skiven?

Fikk ikke til å legge til bilde. Men ved å google hele nr. på klokken kom jeg rett på maken på Ebay. Med bilder. Tissot 1853 PR 50 J376/476 Skryteteksten på den var: histori book of Tissot. Den jeg så der i forgårs var solgt. Så dette var en annen:) Men annonseteksten på den solgte lå der fortsatt+ bare bildene var fjernet. Tror jeg:) Og prisen de oppgav i N.kr var rundt 2tusen. Om nå omregningen er riktig? Men jeg kjenner ikke Ebay?