En touch av skam...

Medlem
31. juli 2011
Sted
Sandnes
Ja er vel godt kjent at jeg er dypt fascinert av Tudor og da spesiellt Pelagos. Om den lever opp til forventningene mine når jeg får tatt på den i en butikk er en annen sak. Det har imidlertid sådd seg et lite frø av tvil i min sjel. Som noen sikkert har fått med seg så samler jeg ikke ur, har min kjære og kommer det nytt i hus må må gamla ut, da kastes på havets bunn. I den forbindelse merker jeg plutselig en liten tvil om det å gå fra en flott Omega og over til en flott Tudor er et lite steg ned om dere forstår.. Hva er det som skjer med meg , er jeg ikke noe annet enn en ubrukelig kommersiell merkehore???

Kjøp den klokken du begjærer og ikke tenk på hva andre måtte mene om merke ol. Tudor står ikke tilbake for Omega med et unntak for inhouse verkene til sistnevnte, men hvem bryr seg om dét? Kjør i vei med det du har lyst på :D

Ingen skam, og Pelagos er en flott klokke som ser ut som om den kan brukes til det meste. Men hvis beslutningen er så stor, så få for all del prøvd den først!

Jeg tror jeg bryr meg lite om hva andre sier generellt. De fleste klokkekjøp er viktige beslutninger. For meg som overhodet ikke har samlergenet hva ur angår i meg så blir beslutningen om hvilket ur jeg skal kjøpe desto større. Ett år har jeg gått og klødd meg i hodet og enda ikke funnet ut hvilket ur jeg vil ersatte mitt gamle med. Det er en 4-5 stykker jeg grubler på men enn så lenge er det grubling. Da Pelagosen dukket opp sto alt plutselig så klart for meg, ja inntil denne merkelige tanken dukket opp. Og skammen jeg snakker om er ikke hvorvidt andre tenker det ene eller det andre om Tudor, det driter jeg fullkomment i. Det er vel heller det at jeg kan ta meg i å tenke noe sånn som at man nedgraderer... Livet hadde vært lettere om jeg hadde vært en samlefant. Men får meg ikke til det. Et ur for meg er personlig, en integrert del av den jeg er.

Stjeler skamløst et bilde fra watchuseek. Hvis dette er en nedgradering er det jammen ikke feil å nedgradere!

645579-pelagos-2.jpg

Hvilken Omega har du fra før? Personlig synes jeg Pelagos'en er kjempe kul og ikke noe nedgradering. Med mindre du har en Planet Ocean i rosé :)

Noen som vet når denne er å få kjøpt i Norge samt pris?

Snakket med Askeland i Stav her for en tid tilbake, de nevnte aug\sept, ikke noe om pris men om BB kommer på rundt 24 så tenker jeg Pelagos ligger opp mot 30. Titan i seg selv er en del dyrere enn stål, altså om BB kom i titan hadde den nok lagt på rundt 29 tenker jeg.

Hvilken Omega har du fra før? Personlig synes jeg Pelagos'en er kjempe kul og ikke noe nedgradering. Med mindre du har en Planet Ocean i rosé :)

Jeg har en slik(ikke mitt ur dette, jeg har ikke helt satt meg inn i TSfotorutine), i årevis har denne vært i mine øyne det flotteste som finnes.

omega-seamaster-om6668.jpg

Swatch/Swatch til Rolex/Swatch er da ingen nedgradering :roll:

Men mer alvorlig: For meg har de seamasterne alltid vært litt for "myke" i konturer og detaljer, selv om jeg ser hvorfor det passer inn i en litt Poseidonsk stil med sjøen og alt sånt. Pelagos' herlige kantethet og estetiske renhet tiltaler meg langt mer, må jeg si. Den er heller ikke i nærheten av å bli noen slags lissom-Rolex heller. Den er et mesterverk. Jeg forstår om du vil bytte, uten at det finnes noe som helst objektivt galt med det uret du har.

Swatch/Swatch til Rolex/Swatch er da ingen nedgradering :roll:

Der fikk du både Omega og Tudor til å virke så billig:( Nei fra spøk til alvor ja den er i ferd med å fremtone seg som et mesterverk i mine øyne også. Du må lese artikkelen det ble linket til her, interessant. Og ja SMP`er rund i kanten. Jeg liker det bedre på chronoen enn på den uten.

Skal du bytte klokke, og har de kravene du har. Har du valgt helt riktig klokke å bytte den ut med.

Vil du savne chronoen? Om ikke; løp og kjøp!