En tur til Kaplans Stockholm.

Medlem
26. sep. 2010
Sted
Asker
Som tittelen sier var jeg en tur innom Kaplans auksjonshus under en ferietur til Stockholm
i forrige uke, desverre vil ikke tråden ende i en utboksing. Men jeg tok noen bilder jeg
håper dere vil få glede av:)
DSC00338.jpg

Her er en liten streetview

DSC00319.jpg

DSC00320.jpg

DSC00321.jpg

DSC00322.jpg

DSC00323.jpg

Mye flott i ustillingsvinduet! Her var det bla. AP, Breguet, vintage PP, Blancpain og et par
restaurerte Speedmastere.

DSC00337.jpg

DSC00335.jpg

DSC00336.jpg

Ingen problem at det tar litt tid i sikkerhets-slusen, her var det nok og se på. Cartier,
Chopard og en helgull Seamaster AT.

DSC00334.jpg

Et knippe gull Rolexer

DSC00333.jpg

DSC00332.jpg

DSC00331.jpg

DSC00330.jpg

DSC00329.jpg

DSC00328.jpg

DSC00327.jpg

DSC00326.jpg

Mye snadder i monterne, Heuer, Omega, YN, Vintage Sub osv. Prisene dere ser er SeK uten 20%
kommisjon, men omregnet i NoK blir det ca det som står på tagsene. Det er vel langt mellom
røverkjøpene på Kaplans, prisene er ganske stive. Men hvis man har lyst til å titte så er
betjeningen meget hyggelig og behjelpelig............ Ok da, jeg måtte ta en nærmere titt på
vintage Sub`n de hadde liggende:

DSC00324.jpg

DSC00325.jpg

En 5513 Meters first "Bart Simpson" prisforlangende var 55000 SeK + 20% ingen boks,
papirer eller lenke.

Til slutt vil jeg beklage at bildene ble litt rotete og sikkert bilder av de samme tingene to
ganger. Jeg måtte knipse de fort og gæli i litt paparazzi-stil. Ville ikke at folk skulle tro
at jeg planla et brekk;)

Takk for oppmerksomheten, M_R

http://www.kaplans.se/Kaplans/StoreGoods.aspx

Kult, takk for bildereportasje! Er det slik at man bare kan valse inn der og handle? Trodde Kaplans var et rent auksjonshus?

Kult, takk for bildereportasje! Er det slik at man bare kan valse inn der og handle? Trodde Kaplans var et rent auksjonshus?

Jeg har forstått det slik at alle objektene er med i en auksjon, hvis de ikke selges legges de ut i butikken til utropspris +20% salær. Da er det bare og dra kortet på vanelig måte ;)