En ut av pappen opplevelse

Medlem
23. aug. 2011
Innlegg
218
Sted
Hedmark
Hei igjen. Etter en ventetid på nærmere to uker kom endelig postmannen med denne på døra i går. Til alt hell var samboeren hjemme og kunne kvittere ut "overraskelsen".

I rettferdighetens navn skal det sies at denne seansen som her dokumenteres faktisk skjedde i går kveld og jeg beklager denne forsinkelsen. Jeg beklager også bildekvaliteten. Under de rådende lysforhold og fotoferdigheter var dette det beste jeg kunne få til.

Til saken:

IMAG0190.jpg



IMAG0191.jpg

Ostepop??

IMAG0192.jpg


IMAG0196.jpg

Ahhhh.....! Vintage Omega Speedmaster Professional :D



Så til slutt, lenken er kortet inn og klokken er stilt og satt på armen.
IMAG0201.jpg


Denne vet jeg at jeg kommer til å like.:D
 
Gratulerer! Tidsriktig bezel også, det er bra! Da er det vel bare å bestille seg en 1171-lenke? :p
 
Gratulerer!
Kjenner jeg har lyst på en sånn selv om dagen.. Tore sin har vekket lysten på en eldre speedmaster hos meg igjen..

Elsker bezelen din.. Dot over 90... ;)
 
Elsker bezelen din.. Dot over 90... ;)

Det er dette som er så bra med denne hobbyen. Ser for meg samtale med den mer fornuftige halvdel:

HUN: "Jeg synes du ble så tungpustet, kjære?"
HAN: "Ja, kom og se på denne klokka. Hrrngh.."
HUN: "Men si meg, har du ikke en slik?"
HAN: "Nei! Se på bezelen, kvinne! Ja, den ringen rundt glasset! Den har en prikk over 90-tallet!" *Grynt*
HUN: *blank stare*

:) Ikke for å kapre tråden din med OT, skarevara. Igjen, gratulerer så mye!
 
Takk for hyggelige lykkønskninger, det er nesten så Speedy rødmer på hånda mi. ;)

Jeg har lett etter denne lenge, og etter å lusket rundt i dette forumet en stund så visste jeg etterhvert hva jeg ville ha. Dot over 90 og en fornuftig pris var et absolutt krav, derfor tok det litt tid.

Det ble spurt om årsmodell, og det er 1969 som meg selv! :)
 
Gratulerer! Tidsriktig bezel også, det er bra! Da er det vel bare å bestille seg en 1171-lenke? :p

Takk.
Betegnelse på lenker har jeg ikke satt meg inn i, så jeg må be om en utdypende beskrivelse av en 1171-lenke? Den sitter forøvrig på en lenke med Omega Speedmaster inskripsjon, mulig det er 1171, men det kommer ikke frem av bildene. Jeg kan legge ut flere bilder.
 
Takk.
Betegnelse på lenker har jeg ikke satt meg inn i, så jeg må be om en utdypende beskrivelse av en 1171-lenke? Den sitter forøvrig på en lenke med Omega Speedmaster inskripsjon, mulig det er 1171, men det kommer ikke frem av bildene. Jeg kan legge ut flere bilder.

1171 ser slik ut:
pols1450-1.jpg


Lenken du har på er nyere og i manges øyne penere, den er også mye mer solid. Men skal klokken din være komplett 69 må du ha en 1171 :) I mine øyne er den mye penere. Den nye ser nesten litt for moderne ut, selv om klokken er svært tidløs. Skal bestille en selv, men har ikke kommet så langt enda. De blir produsert fremdeles. Det skjer i Hong Kong for Omega og er derfor billig, f.eks hos Ofrei. De er lette og skranglete, men de var de jo den gangen også, og det skal de være ;) 1479 er også meget pen, men kom senere. Den har massive endeledd og fremstår som hakket mer solid. Her er mer lenkeinfo:

http://www.omega-addict.com/reviews/bracelets/