Enda ein som treng hjelp med klokke til kona (barselpresang)

Medlem
10. aug. 2011
Sted
Bergen
Hei,

Satt som vanleg å surfa på TS, når kona kom inn og sa: No er det min tur til å kjøpe klokke.

Spurte kva ho var på jakt etter, og fekk følgande beskrivelse (hennar svar er utheva under):
Størrelse: Stor (38-42mm?) Kona er 180 høg og har tynne handledd.
Klokketype: Lav profil til bruk med skjorte
Reim: Skinn eller tilsvarande (ikkje stål)
Tilstad: Ny
Verk: Mekanisk (sjølvsagt). Automatisk. Helst ikkje opptrekk.
Pris: Alt er relativt (dette går av Seadweller budsjettet mitt - så jo rimlegare dess betre for meg). Tenkjer i utgangspunktet max 30k.

Fra før har ho Speedmaster Reduced og Tag Heuer Aquaracer. Begge med lenke.
Begge har ho fått av meg - men er tydligvis klar for ei ny.

Dersom alt går etter planen så vert det "unboksing" av ei lita jente i starten av desember.
Hadde planlagt å strekke økonomi-strikken og kjøpe ein ny 114060 som barselpresang, men slik blir det nok ikkje ettersom ho har klar formeining om kva ho vil ha.

Håpar nokre kloke hovuder kan hjelpe meg å finne gode forslag til den perfekte klokka til henne, og som ho igjen kan gi vidare til jenta når den tid kjem. Klokke frå fødselsåret er stas!
Alle gode forslag mottas med takk:)

Min kone har ca samme ytre karakteristikker som din; 180 og tynne håndledd. Hun har kastet seg over min Explorer I 39mm og har blitt veldig glad i den. Jeg synes den er stor, men ikke for stor, på henne og den kler henne veldig godt. Nå var det vel i utgangspunktet ikke lenke som var øverst på lista, men mitt tips går uansett mot Explorer.

Hvis hun er villig til å håndtere et manuelt opptrekk og du kan strekke budsjettet med et drøy bytur, evt er flink til å prute: JLC Reverso Classique?
jlc-reverso-250.84.10_MED.jpg

Jeg vil selvfølgelig slå et slag for denne. ;)
IMG_2962.jpg

Denne er jo også mulig å få uten kronograf, i tillegg vil jeg nevne rolex 14060 en klokke som jeg var utrolig fornøyd meg. :)

Edit: Var litt raskt ute her ser jeg, Omega'n får man på croco og gummi, men den bygger jo litt høyt.. :eek:

Redigert av en moderator:
Datejust 2. Kjøp en med feks silver skive og sett på en lys croco. Blir meeeeeget lekkert . Du får en helt ny til ca 33 hos Lervik hvis jeg ikke husker feil...

Hvorfor ikke klinke til med en Frederique Constant eller Maurice Lacroix? Mye bang for the buck, knekker ikke budsjettet ditt totalt i forhold til Rolex innkjøp til deg selv, og samtidig nok av flotte modeller å velge mellom til fruen:)

Hehe. Bommet med ca10'. Den koster vel 46,9 ny og ikke 36,9 som jeg plutselig fikk for meg. (Med glatt bezel)

Spennende tråd, jeg liker sånne utfordringer.

Din vakre kone har to klokker som vel må betegnes som sportsmodeller. Dette, samt ønske om "under skjorten" gjør at jeg i utg.pkt tenker på et dressur av et eller annet slag.

Den Reversoen Edward foresår er nydelig, og får tilslutning herfra.

Ellers er jo en Datejust I på 36 mm ikke lite for en dame og burde kunne gå fint. Disse får du jo masse lekre remmer til. Dog, hvis brukt ikke er et alternativ, sprenger den vel budsjettet...

Noe jeg selv synes kan være meget pent på en kvinne, er, tro det eller ei, en Panerai Luminor :eek: Igjen, ved kjøp av ny sprenges vel budsjettet,, men brukt får man vel en Base 000 for sub 30K?

heidiklum.jpg

Eller hva med en IWC Porofino 40mm, på salg til 27K på Urverket? En sikker vinner imho :D
iwc---IW356502_MED.jpg

IW356502 IWC Portofino Black Dial Croco Strap Pris 27.299,-

Eller en OMEGA De Ville Silver Dial Croco Strap 41 mm, til 29,8 K også Urverket
omega---431.13.41.21.02.001_MED.jpg

Eller en Aqua Terra på aligatorreim :)

Mulighetene er mange. Jeg vil rangere Portofinoen som nr 1, tror jeg.
Lukka te! :)

Takk for alle forslag.
Må sei at IWC Portofino er jo veldig flott. Explorer, Reverso, Nomos og Omega De Ville er også gode kandidatar. Ny datejust vert litt dyr.
Sikkert mange andre gode alternativ også, så det er berre å poste. Har heldigvis litt tid på meg.
Har lyst å kjøpe heilt ny og ubrukt klokke sidan anledningen er litt spesiell, samt då får ho navnet sitt på papira og litt meir stas å gje klokka vidare når dokumentasjonen er på plass. (Betyr nok ikkje noko for kona, men far synes det er kjekt):)

Portofinoen er 40mm!

Jeg er veldig fornøyd med min (...som herreklokke, men ser lett for meg at denne fungerer bra på ett kvinnehåndledd også!) :)

20121226_125635.jpg

Denne klokken må jeg si fenger meg veldig og tenker at designet holder seg over tid. Regner med at den ligger langt over budsjett da... :eek:

365_SX_1170_LR-prod.png

Ellers synes jeg Nomos og IWC er gode forslag.