Enda en Aquatimer...

Medlem
26. mai 2009
Sted
Østlandet
Anders010779014-1.jpg

Anders010779018-1.jpg

Selv om denne har en enkel design, blir jeg aldri lei av og ha den på armen...

Pent ur :D

Hvilken/hvilke funksjoner har egentlig de 2 kronene? Kanskje dumt spørsmål...

Takk!

Den øverste kronen justerer visere,dato og opptrekk. Den nederste justerer den interne "ringen" som viser dykkertid.

Jeg liker det uret veldig godt. Har den ikke, men skulle jeg kjøpt den selv, hadde jeg også gått for stålkasse siden jeg foretrekker litt tyngde på klokkene. Lenken er også meget stilig. :)

Hei,

takk for det! Med lenke merker du helt klart at du har noe på håndleddet, derfor har jeg også gummireim slik at den blir litt mer behagelig! Lenka er forøvrig meget solid, akkurat som klokka som går meget preisist og tåler en støyt!

Anders010779022.jpg

Jeg har et meget godt inntrykk av denne klokka. Veldig fin vekt og ikke minst balanse. Lenka er slank samtidig som den er solid. En favoritt. To kroner tar vel kanskje litt tid å venne seg til :)

Slutter meg til den ja! Men synes det er praktisk at kronene er satt kl. to og fire, istede for at de lager gnagesår når den er posisjonert i kl.tre :)

Har en helt maken.
Elsker å ha den på armen!
Eneste som irriterer meg er at bezelen riper så lett. Tror jeg har hatt den Hos Alf Lie ca 5 ganger på to år for polering...
De tror jeg er litt smårar...

Det har vært litt forskjellig. Men kun ren polering dreier seg om noen hundrelapper (roughly 600 mener jeg å huske).
En annen runde tok jeg full overhaling på urverk, nytt krystall og polering.
Det kostet ca 4 500.

Dessuten synes jeg det er rett og slett litt trist med den nye Aquatimeren til IWC.
Dene er kul, men for lik mye annet.
Den forrige, som vi har, er mye mer særegen. Både rent designmessig og det med de to kronene.
Kongen er død - lenge leve kongen!

Ja, så vidt jeg vet er den tredelt.
Uansett kan den tas av og således sikkert byttes.

Det har vært litt forskjellig. Men kun ren polering dreier seg om noen hundrelapper (roughly 600 mener jeg å huske).
En annen runde tok jeg full overhaling på urverk, nytt krystall og polering.
Det kostet ca 4 500.

Takk for svar! Vurderer dette selv, tar det lang til for en slik totalrenovering? (urverk,krystall og polering)

Dessuten synes jeg det er rett og slett litt trist med den nye Aquatimeren til IWC.

Veldig enig, likner på billige Seiko klokker!

Må regne at de vil ha den noen uker(3-6) dersom krystallet må byttes. Må bestilles fra Sveits via Nederland. Og det tar tid!!!
De (unnskyld) tullingene har svært dårlig kundeoppfølging mot Norge og det er trist.

Men folkene på Alf Lie er helt supre. Første klasses service og håndverk!

OK, mulig jeg tar en tur innom Alf Lie snart for og sjekke opp dette! Har også bare positive erfaringer med Alf Lie som forhandler, veldig service innstilt!

Værre med de i Nederland ja.. har bestilt katalogen/boka (!) derfra og kan ta flere uker før den er i postkassa!

Frodo skrev:
Den forrige, som vi har, er mye mer særegen. Både rent designmessig og det med de to kronene.

Herregud du har rett, Frodo! Takk for tipset. Jeg visste ikke at de hadde kommet med ny modell og måtte sjekke på nettsiden deres. Auda.

Nå er det bare å kjøpe den gamle modellen før prisene går opp slik det har skjedd med alle Mark modellene etter produksjonslutt fordi alle foretrekker den gamle modellen. Denne effekten kommer til å forsterkes av at den nye Aquatimeren ser ut som en Timex. IWC burde skamme seg - Aquatimerne har jo alltid vært kule.

Nå er det bare å kjøpe den gamle modellen før prisene går opp slik det har skjedd med alle Mark modellene etter produksjonslutt fordi alle foretrekker den gamle modellen.

og da kan jeg anbefale min, som er til salgs nå for rundt kr. 21.000,- ;)

Auto

Frodo skrev:

Langt i fra Frodo, den nye ATen er utrolig flott og enda finere enn den gamle, selv om jeg skal være enig i at to kroner ser veldig bra ut. Sjekk her http://www.youtube.com/watch?v=n1m_wzRWvRI

Mulig jeg er litt konservativ og "nazi" på at det gamle altid er best. Har kun sett den nye på bilder.
Men selv de på Alf Lie uttrykte kudos for det gamle...
Dette blir litt retorisk; ee er blant verdens mest imponerende ur.