- Medlem
- 10. mars 2011
Min første unboxing her på forumet, og dere kan jo gjette på hva det ble....
Etter å ha tilbrakt i overkant mye tid inne på forumet i løpet av juleferien, bestemte jeg meg for å legge inn en bestilling på ny beater. Etter en uke med ulidelig venting og barnslig forventning fikk jeg endelig en telefon fra Bring!
Nøyaktig syv dager + 1, 5 time etter bestilling. Jeg var selfølgelig på jobbe da Bring sto på døren, men de leverte den straks på det lokale post-i-butikk-kontoret, og jeg fikk hentet på vei til et møte Snittet straks opp pakken , og fikk kikket på varene, men foretok en offisiell utboxing da jeg kom hjem.
Kjent pakke?
Jepp, du gjettet riktig
Valget falt på en Sharkdiver med sort skive, 42 mm, ETA verk
Innholdet i boksen
En skikkelig rugg
På tide å ta av et par ledd på lenken
Måtte leite i skuffer og skap og fant til slutt et par skrujern som var små nok. Leddene i lenken er festet med pinn som har rett-sporet skrue. Man bør ha to skrujern for å få dette til. Burde fulgt med verktøy for dette etter min mening..
3 ledd måtte av for min del, har relativt tynne håndledd
Som dere kanskje klarer å se er det ganske skarpe kanter på klokka, noe som nok bidrar til bad-ass uttrykket.
Og der var vi i gang. Liker at det er litt slakk rundt håndleddet.
Liten kaffipause der
Bad ass. Ser større ut en den er, mulgigens pga av de kraftige rette lugsene. Dette er gså en tung rugg som du kjenner på hånda. Fom min del glad for at jeg ikke valgte den større 45 mm modellen.
Lum etter å ha holdt klokka under taklampen i bilen
Tøff til dress også
Vi tester den medfølgende gummireima
Hakket mer behagelig på lanken med gummireim, men kanskje ikke like bad-ass
Bra lum, men vet ikke hvor lenge den varer
Dette er jo en gjenganger her på sonen, og det er ikke vanskelig å forstå. Klokka er tung og tøff og kvalitetsfølelsen er der. Det er ikke akkurat Rolex nivå på finishen, men md et nøyaktig ETA verk er dette er bra daily beater man ikke trenger å være redd for
oppsummert:
+
Tøff og bad-ass
Tung (positivt for denne type klokke mener jeg)
Nøyaktig ETA verk, gått veldig fint så langt
Gummirem og verktøy for remskift følger med
-
I overkant skarpe kanter
(mulig den får seg en omgang med dremelen)
Verktøy for å ta av ledd i lenke burde vært med(eller er det for mye forlangt?)
Veldig tight bezel som vil være nærmest ubrukelig hvis man har på seg neoprenhansker
(selv om jeg tvilsomt vil bruke den under dykking)
takk for meg!
Etter å ha tilbrakt i overkant mye tid inne på forumet i løpet av juleferien, bestemte jeg meg for å legge inn en bestilling på ny beater. Etter en uke med ulidelig venting og barnslig forventning fikk jeg endelig en telefon fra Bring!
Nøyaktig syv dager + 1, 5 time etter bestilling. Jeg var selfølgelig på jobbe da Bring sto på døren, men de leverte den straks på det lokale post-i-butikk-kontoret, og jeg fikk hentet på vei til et møte Snittet straks opp pakken , og fikk kikket på varene, men foretok en offisiell utboxing da jeg kom hjem.
Kjent pakke?
Jepp, du gjettet riktig
Valget falt på en Sharkdiver med sort skive, 42 mm, ETA verk
Innholdet i boksen
En skikkelig rugg
På tide å ta av et par ledd på lenken
Måtte leite i skuffer og skap og fant til slutt et par skrujern som var små nok. Leddene i lenken er festet med pinn som har rett-sporet skrue. Man bør ha to skrujern for å få dette til. Burde fulgt med verktøy for dette etter min mening..
3 ledd måtte av for min del, har relativt tynne håndledd
Som dere kanskje klarer å se er det ganske skarpe kanter på klokka, noe som nok bidrar til bad-ass uttrykket.
Og der var vi i gang. Liker at det er litt slakk rundt håndleddet.
Liten kaffipause der
Bad ass. Ser større ut en den er, mulgigens pga av de kraftige rette lugsene. Dette er gså en tung rugg som du kjenner på hånda. Fom min del glad for at jeg ikke valgte den større 45 mm modellen.
Lum etter å ha holdt klokka under taklampen i bilen
Tøff til dress også
Vi tester den medfølgende gummireima
Hakket mer behagelig på lanken med gummireim, men kanskje ikke like bad-ass
Bra lum, men vet ikke hvor lenge den varer
Dette er jo en gjenganger her på sonen, og det er ikke vanskelig å forstå. Klokka er tung og tøff og kvalitetsfølelsen er der. Det er ikke akkurat Rolex nivå på finishen, men md et nøyaktig ETA verk er dette er bra daily beater man ikke trenger å være redd for
oppsummert:
+
Tøff og bad-ass
Tung (positivt for denne type klokke mener jeg)
Nøyaktig ETA verk, gått veldig fint så langt
Gummirem og verktøy for remskift følger med
-
I overkant skarpe kanter
(mulig den får seg en omgang med dremelen)
Verktøy for å ta av ledd i lenke burde vært med(eller er det for mye forlangt?)
Veldig tight bezel som vil være nærmest ubrukelig hvis man har på seg neoprenhansker
(selv om jeg tvilsomt vil bruke den under dykking)
takk for meg!