For et par uker siden fikk jeg en overraskende mail fra en AD i London som jeg hadde vært i kontakt med tidligere. Var jeg interessert i å kjøpe en klokke de hadde fått inn? Jeg måtte bestemme meg innen neste dag. Slike utsagn er jo vanligvis salgstriks, men i dette tilfellet kan det ha vært riktig. Jeg takket ja, og overførte pengene. Så var det bare å vente. Det tok 8 dager før pengene var klarert i den britiske banken. Onsdag fikk jeg mail fra min kontakt hos AD om at klokken var sendt og jeg fikk sporingsnummer fra FedEx. Etter det var det en nettside som ble "refreshed" atskillige ganger. Jeg satt i et møte i Stockholm da jeg fikk opp denne siden:
Samtidig fikk jeg en SMS om at momsen måtte forhåndsbetales før pakken kunne utleveres.
Mens jeg satt i møtet fikk jeg overført pengene til FedEx ( Takk og lov for moderne betalingsmetoder)
Så var det å vente til neste dag da nettsiden så slik ut:
Så i går var pakken min på FedEx bilen:
Endelig ble pakken levert på kontoret:
Etter å ha fjernet mye emballasje kom denne frem:
Innerst i den store pakken lå denne:
De fleste har kanskje gjettet det:
Tidssonens tredje CB! Hvilken skjønnhet, både fremsiden og baksiden:
Jeg har lenge hatt lyst på en Journe og valget stod mellom Chronometre Bleu og Chronometre Souverain.
Det ble CB og det tror jeg ikke jeg kommer til å angre på.
Til slutt, hvis dere har orket å lese så langt: Takk til @Edzilla for å ha satt meg på sporet av F. P. Journe.
Samtidig fikk jeg en SMS om at momsen måtte forhåndsbetales før pakken kunne utleveres.
Mens jeg satt i møtet fikk jeg overført pengene til FedEx ( Takk og lov for moderne betalingsmetoder)
Så var det å vente til neste dag da nettsiden så slik ut:
Så i går var pakken min på FedEx bilen:
Endelig ble pakken levert på kontoret:
Etter å ha fjernet mye emballasje kom denne frem:
Innerst i den store pakken lå denne:
De fleste har kanskje gjettet det:
Tidssonens tredje CB! Hvilken skjønnhet, både fremsiden og baksiden:
Jeg har lenge hatt lyst på en Journe og valget stod mellom Chronometre Bleu og Chronometre Souverain.
Det ble CB og det tror jeg ikke jeg kommer til å angre på.
Til slutt, hvis dere har orket å lese så langt: Takk til @Edzilla for å ha satt meg på sporet av F. P. Journe.