Enda en watchwinder-tråd

Medlem
4. des. 2011
Sted
Rogaland
Har et ønske om å kjøpe meg en winder, men etter å ha flere kjipe windere så har jeg blitt litt kresen.
Har noen krav:
- må vær stillegående
- forholdsvis liten
- kunne snurre lenge på batterier, da den vil stå i safe uten elektrisitet

Ser først og fremst etter en-klokke-winder, stort pluss om det mulighet for å "bygge" ut, ala Rapport London Evolution's bokssett. Er det noen som har prøvd denne? Ser det har vært et par til salgs her. Etter hva jeg har lest meg frem til så er ikke batteritiden så veldig bra på denne?

@Fosen

Jeg har en Scatola Rotor one som nok tilfredsstiller kravene dine.

Min er med rødt strutseskinn:cool: men fås i forskjellige farger.

ScatolaOne.png

Bildet fritt stjålet fra interwebben.

Edit :

Her er en test fra Hodinkee.

...synes også jeg må nevne at dessverre så er ikke Scatola blant det rimeligste man får. Regn med rundt 750 Euro og oppover.

Redigert av en moderator:
Veldig mange gode forslag :)
Scatola er helt klart ypperste klasse, men 6000 + moms er litt mer enn jeg tenkte ;)
SwissKubik er kanskje det merket jeg har mest lyst på, men i den finishen jeg er gira på, så blir det godt over 5000 der og..

Designhutte har veldig mye fint design, men ikke mer batteritid enn 1-2 mnd, så nå e det muligens Eilux som stiller sterkest :)

Hvorfor må den være stillegående når den skal stå i safe uten strøm?

Redigert:
Benytter denne gamle tråden til å ta opp et nytt spørsmål:

Er Rapport watch winders å få kjøpt noe sted i Oslo?

Benytter denne gamle tråden til å ta opp et nytt spørsmål:

Er Rapport watch winders å få kjøpt noe sted i Oslo?

Absolutt, flere urmakere som skal ha denne. Kjøpte en Rapport Evo kube hos Heyerdal på Skøyen i går faktisk. Men de har ikke så mange gunstige farger igjen i butikk.. men kan bestille.

Rhein Fils Watchwinder

Protid har en klokketrekker / watchwinder, merke Rhein Fils. Selges for kr 4000,-, er helt stillegående, blankpolert mørkt treverk, plass til to klokker, kun nettdrift, egen av og på bryter for hver klokke og den kan gå både til høyre og venstre.

Den roterer noen minutter, for deretter å stå stille en stund. Intervallene kjenner jeg ikke. Kan virke som den står mer stille enn den roterer.

Noen som kjenner denne, bra kvalitet?

Håper det er OK at jeg tar opp en gammel tråd med relevant tema, i stedet for å poste en ny.

Jeg har akkurat fått meg mitt første automatiske ur, og trenger en winder. Har så langt bare et automatisk, men det blir nok flere. Hvordan er windere fra Wolf? Mye for pengene? http://www.wolfdesigns.co.uk/item/4526029/double-winders/ Så litt på denne, men ser de har noe modulgreier man bygger ut når samlingen øker. Tar gjerne i mot tips.

Håper det er OK at jeg tar opp en gammel tråd med relevant tema, i stedet for å poste en ny.

Jeg har akkurat fått meg mitt første automatiske ur, og trenger en winder. Har så langt bare et automatisk, men det blir nok flere. Hvordan er windere fra Wolf? Mye for pengene? http://www.wolfdesigns.co.uk/item/4526029/double-winders/ Så litt på denne, men ser de har noe modulgreier man bygger ut når samlingen øker. Tar gjerne i mot tips.

@MagnusP har Wolf Designs og er meget fornøyd med den. Jeg har en 2.7 viceroy for 6 klokker og har hatt den i 1,5 år uten noe problemer. Lydløs og veldig pen. Skikkelig kvalitet er det i alle ledd. Fordel med individuelle motorer som kan stilles for antall rotasjoner. Jeg kjøpte min fra Jomashop.com. De har en gang i blant veldig gode priser på WD. Lykke til.

http://m.jomashop.com/wolf-designs-winder-456802.html#0

Denne jeg har og betalte under 700dollar

Redigert av en moderator:
Bestilte nettopp en ifra Wolf med plass til 2 klokker, samt noen i toppen fra Jomashop. Spent på hvor lang tid det tar, samt hvordan den er. :D