Endelig kjøpt meg en Explorer:)

Medlem
21. juli 2010
Sted
OSLO
Har nettop kjøpt meg en Rolex Explorer ref:114270 m/SEL.
Denne var kjøpt hos Bjerke i mars i år og jeg fikk kjøpt den strøken med alt av papirer og boks for 25 000 kr.
Sjekka hos Bjerke i Bergen i dag og der lå samme klokka på 36 600 kr.
Dette kan man vel kalle en brukbar deal?

Gratulerer så mye. Setter stor pris på den jeg kjøpte i forrige uke og den får plenty med armtid ;)

Grattis! Meeeeeen:
ThisThreadIsWorthless.jpg

Har desverre ingen mulighet til det. Klokka er sendt fra Oslo i dag og jeg sitter på en båt på tur til Nederland. Jobber som matros i handelsflåten.
Hm, et Rolex-kjøp gir et enormt endorfin-kick kontra andre merker. Har smilt bredt i hele dag:D
Skal ta en "Unboxing" når jeg kommer hjem:)
God jul og godt nyttår til alle på TS:)

Gratulerer! Var det den som Joel (Brilliant Gull og Ur) hadde for salg?
Har også lyst på en Explorer som min neste Rolex, men heller da mot en vintage.

God Jul

Gratulerer! Var det den som Joel (Brilliant Gull og Ur) hadde for salg?
Har også lyst på en Explorer som min neste Rolex, men heller da mot en vintage.

God Jul

Ja,det var den 2010 mod som Briljant Gull og ur hadde. Da disse to forretningene har nesten identisk navn og begge hadde en Explorer inne, mailet jeg med Briljant Watches og ringte Briljant Gull og Ur og trodde at jeg hadde med en bedrift og gjøre. Når klokka var bortimot betalt, skjønte jeg at jeg hadde med 2 forskjellige forretninger å gjøre. Jeg fikk mildt sagt frysninger da betalinga var sendt. Jeg skulle handle klokka hos Briljant Gull og Ur da den var som ny og kjøpt hos Bjerke i år og det var også dit jeg hadde overført pengene til, HELDIGVIS. Explorer´n til Briljantwatches var en mye eldre modell til bare under ett par tusen kroner mindre enn 2010 modellen jeg kjøpte.

Ja,det var den 2010 mod som Briljant Gull og ur hadde. Da disse to forretningene har nesten identisk navn og begge hadde en Explorer inne, mailet jeg med Briljant Watches og ringte Briljant Gull og Ur og trodde at jeg hadde med en bedrift og gjøre. Når klokka var bortimot betalt, skjønte jeg at jeg hadde med 2 forskjellige forretninger å gjøre. Jeg fikk mildt sagt frysninger da betalinga var sendt. Jeg skulle handle klokka hos Briljant Gull og Ur da den var som ny og kjøpt hos Bjerke i år og det var også dit jeg hadde overført pengene til, HELDIGVIS. Explorer´n til Briljantwatches var en mye eldre modell til bare under ett par tusen kroner mindre enn 2010 modellen jeg kjøpte.

He he, såpass... ja det er lett og bli revet med i kampens hete! Bra det ordnet seg,
men jeg kan tenke meg at du hadde en grei klump i halsen når du innså at du hadde
ridd på to hester:D Heldigvis er begge meg bekjent ærlige selgere. En kompis av meg
gikk en gang i feil butikk for å reklamere på en madrass han hadde kjøp. Det ble rama-
skrik når vi bar madrassen inn i feil butikk og krevde pengene tilbake, karen bak disken
skjønnte lite. Noe som min kompis tolket feil og fikk for seg at alt var bare lureri....
Ikke alltid solskinnshisorier når man handler usett, men som regel går det jo bra.

He he, såpass... ja det er lett og bli revet med i kampens hete! Bra det ordnet seg,
men jeg kan tenke meg at du hadde en grei klump i halsen når du innså at du hadde
ridd på to hester:D Heldigvis er begge meg bekjent ærlige selgere. En kompis av meg
gikk en gang i feil butikk for å reklamere på en madrass han hadde kjøp. Det ble rama-
skrik når vi bar madrassen inn i feil butikk og krevde pengene tilbake, karen bak disken
skjønnte lite. Noe som min kompis tolket feil og fikk for seg at alt var bare lureri....
Ikke alltid solskinnshisorier når man handler usett, men som regel går det jo bra.

Sant nok:)
Beklager et så "dumt" spørsmål, men hva står egentlig Perpetual for?

Sant nok:)
Beklager et så "dumt" spørsmål, men hva står egentlig Perpetual for?

Hehe,fant det på nett:
PERPETUAL. That which is to last without limitation as to time; as, a perpetual statute, which is one without limit as to time, although not expressed to be so.

Source: Bouvier's Law Dictionary, Revised 6th Ed (1856)

Perpetual=TIDLØS:)

Hehe,fant det på nett:
PERPETUAL. That which is to last without limitation as to time; as, a perpetual statute, which is one without limit as to time, although not expressed to be so.

Source: Bouvier's Law Dictionary, Revised 6th Ed (1856)

Perpetual=TIDLØS:)

Perpetual er Rolex sin måte og si at det er en klokke med automatisk opptrekk;)
Må ikke forveksles med "perpetual calendar" som er en evighetskalender.