ENDELIG kom den!

Medlem
22. jan. 2014
Innlegg
512
Sted
København
Som tittelen sier; endelig kom den, har bare hatt to vente-unboxinger fra jeg bestemte meg for klokken, til den kom! :D

Jeg hadde lagt store planer om å kunne vente til min post nummer 100 med denne godbiten, men har funnet ut at jeg er alt for lite aktiv til å kunne klare det, så her er ihvertfall en klokke jeg har ventet ganske så lenge på! Allerede rundt mars 2014 hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle ha ny klokke, men var usikker på hva jeg skulle ha (mer kan leses i denne tråden), før jeg endelig bestemte meg for en modell. I mai var jeg innom Tidemann, men han hadde akkuratt solgt den siste modellen han hadde inne, så da var det bare å smøre seg med tålmodighet. Tiden gikk, og da jeg satte meg på venteliste, ble far også med på å bestille seg en JLC MUT Perpetual Calendar, og denne ble til og med levert før min(!). Vår ble høst, som igjen ble vinter, og på lille julaften ble jeg ringt opp av Tidemann; klokken hadde kommet! Snakk om julemirakel (tendenserer mot gla'kristen), og idag var jeg innom Akersgata for å plukke opp min nyeste utvidelse av samlingen, en Jaeger-LeCoultre Grande Revero Duo i stål!

Historien om hvordan Reversoen ble "født" er ikke ukjent, men kort fortalt er det en klokke man i aller høyeste grad kan spille polo med! :D
De nyere modellene har blitt litt mer sofistikerte, og i mine øyne er dette en ideel dressklokke med en høyde på 10,7 mm. Min modell er litt forstørret fra den klassiske Reversoen med målene 48.5x29.5mm, hvilket for mitt håndledd fungerer utmerket. Gangreserven på 48 timer er absolutt godkjent, og den andre tidssonen fungerer helt supert (tror jeg, har ikke beveget meg i så mange tidssoner enda, men det er fullt mulig å stille datoen bakover, hvilket jeg ser på som positivt!). Det er dog ikke hurtiginstilling av dato, men når jeg sitter her og postrasjonaliserer, synes jeg ikke umiddelbart det er noe savn, jeg trekker opp mine klokker daglig, så skjeldent jeg har behov for å stille dato. Den er også langt stillere i opptrekkingen enn en Speedmaster Professional (eneste manuelle klokken jeg kan sammenligne med), men det er bare en bemerkning, og ikke noe negativt!

Nok snakk, her er min nyanskaffelse!










































De obligatoriske WS er selvfølgelig på plass, naturlig nok av begge sidene!









Er strålende fornøyd med klokken, dere kjenner jo sikkert alle til "rusen" man får av en ny klokke, og er ganske så høy på den for øyeblikket! :D

En litt morsom bemerkning, før jeg fikk klokken var jeg overbevist om at jeg kom til å like den sorte siden best, men nå som den faktisk er her, tror jeg jaggu det er den hvite siden jeg kommer til å bruke mest! Jaja, sånn kan det gå! :D

Ha en fremdeles fin romjul! :)