Enkel toolwatch a la IWC Mark XV(I)

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Endelig får jeg også lage en tråd i Startgropen :D

Jeg føler at det er en klokke som mangler i haugen: en enkel toolwatch uten roterbar bezel, på rem, a la IWC Mark XV(I). 38-40mm. Det skal være enkelt og stilrent, men ikke altfor dyrt, ikke veldig lett gjenkjennelig for ikke-WISer.

Kan dere hjelpe meg med gode kandidater? IWC XV(I) er en kandidat i seg selv, da jeg liker min 3717 chrono meget godt. Skulle gjerne sett at uret var enda billigere en en IWC også. Helst ikke en ren hommage/kopi, selv om jeg leter etter noe enkelt og billig er det trivelig å se ned på hånden og føle ekte klokkeglede!

Ur jeg har vurdert så langt: IWC Mark XV og XVI. Sinn 556 og 656.

Endelig får jeg også lage en tråd i Startgropen :D

Jeg føler at det er en klokke som mangler i haugen: en enkel toolwatch uten roterbar bezel, på rem, a la IWC Mark XV(I). 38-40mm. Det skal være enkelt og stilrent, men ikke altfor dyrt, ikke veldig lett gjenkjennelig for ikke-WISer.

Kan dere hjelpe meg med gode kandidater? IWC XV(I) er en kandidat i seg selv, da jeg liker min 3717 chrono meget godt. Skulle gjerne sett at uret var enda billigere en en IWC også. Helst ikke en ren hommage/kopi, selv om jeg leter etter noe enkelt og billig er det trivelig å se ned på hånden og føle ekte klokkeglede!

Ur jeg har vurdert så langt: IWC Mark XV og XVI. Sinn 556 og 656.

Sinn 556i var min første tanke da jeg så overskriften, evt. en Stowa flieger på 40mm med sort type A skive, men siden vi er i startgropen må jeg vel også foreslå den obligatoriske "spar litt til og kjøp en sub" :mrgreen:
Edit: hva med Damasko DA36?

Redigert:
Hva med en Bremont Solo?

Solo-WH.png

Prismessig ligger de vel omtrent på samme nivå som IWC, men taper seg kanskje litt mer på bruktmarkedet så det er mulig å plukke opp en litt billigere?

Noen forslag..

Fortis (40mm):
049edf556744a4e40293352e26669ab1.png

6b996b831fff17c6819868f1928db802.png

Ball (40mm):
NM2026C-SCJ-GY.jpg

NM2026C-S5J-BK.jpg

NM2088C-SJ-BKWH.jpg

NM2098C-S3J-BK.jpg

Bremont (37mm):
solo-37-bk_front_leather.png

Jeg fikk lyst på en Ball nå!

bellross-vintage-123-hktan-strap-001.jpg

BPB_0691.jpg

De bruker ETA for alle penga, men det gjør ingenting når deter driftsikkert og ser såpass bra ut .. :mrgreen:

Redigert:
Hvis IWC XVI er innenfor budsjettet er jeg ikke i tvil om at jeg hadde valg den, da jeg ikke synes det er andre ur i denne kategorien som overgår XVI. Så synes jeg du allerede har funnet det perfekte alternativet i Sinn 656 :)

Mange gode forslag her, takk :) Sinn 556i er en sterk kandidat, men det er nok IWCen som appellerer mest. Men jeg hadde nok tenkt meg en lavere prisklasse for denne. Vi får se :D

DSC_2227.jpg

Mest for minst - selv om det ikke er viktig for deg. Klassiker, original, selv om inhouseverket ikke er der lenger. Bare 5 atm, men det samme har Mark xv1.