Enten for stor eller for stram...and were talking time pieces...

Medlem
30. okt. 2010
Et luksusproblem kanskje. Jeg har vanskelig med å finne perfekt stramming på de fleste av rem og lenke på klokkene mine. Speedy med velcro blir passe bra, men med lenke blir de enten dinglende eller for stramme. Et annet problem er at diameter på handledd er mindre om morgenen og avhengig av aktivitet vil svulle opp. Jeg skal ikke foreslå spandex eller elastomer remer....

Btw, noe av det verste jeg ser er folk med lenkeklokker som tingler og stiller seg på halv åtte avhengig av armvinkel... Huffa...:roll:

Sliter med det samme..

Omegaen og Longinen min har ikke noen form for mikrojustering på lenken og passer derfor nesten aldri perfekt...

Selv på rem tar jeg meg selv i å veksle mellom to hull på remmen iløpet av dagen.

Neste uret mitt på lenke skal ha microjustering på lenken..

Dette er et problem jeg kjenner på selv. Jeg liker ikke at lenken er så stram at den ikke har noe bevegelighet. Et annet problem er at hvis lenken blir for stram hindrer den bevegeligheten i håndleddet. Dette problemet er størst med brede lenker. Bevegeligheten minker i takt med økt størrelse på kasse og lenke. Det er min erfaring hvertfall. På grunn av dette vil jeg aldri kunne ha en klokke som er større enn 42mm. Jeg har lenken så slakk at jeg kan bøye håndleddet så langt det går. Ulempen med dette er at ved litt vifting med hendene beveger klokken seg ganske mye. En må bare finne ut hva som er mest behagelig for en selv:)

Alt kler den smukke :D.

IMG_7225.jpg

Perlonreimer er forresten løsningen på slike problemer. Alltid en perfect fit.

Alt kler den smukke :D.

IMG_7225.jpg

Perlonreimer er forresten løsningen på slike problemer. Alltid en perfect fit.

Huff Jolu, det er akkurat et slikt syn som får øynene mine til å rulle. Btw Stoltenbergs omega er helt på grensen til å slenge rundt håndleddet, hvis noen har lagt merke til den...

Perlon; er det natorem?