"Entry-level" klokkene mine :)

Medlem
20. juni 2012
Mini-review av klokkene mine + bilder.
Tatt med mitt Canon 5d og 24-70mm 2.8L linse i veldig dårlig innendørs lys.

Orient+Mako+XL.jpg

Orient Mako XL med oransje bezel. Julegave fra meg til meg.

+ Nøyaktighet
+ Design
+ Mye klokke for penga
+ Størrelse

- Lume
- Lenke/Lås
- Er ikke noe punkt på Bezelen, står "60" istedetfor en pil/punkt ned.
- Litt skrall krone
- Er nedskrubar krone, men "day" knappen er ikke nedskrubar. Noe som gjør at jeg er redd for denne i vann :/

Seiko+Spork+2.jpg

Seiko "Spork" Srp043k1. Denne er utgått, så måtte lete febrilsk på nettet for å finne denne!
Fant til slutt denne i England. Litt overprisen, men veldig pent brukt :) Har også nettop fått en splitter ny orginal lenke i posten slik at jeg slipper å være redd for riper i lenka.

+ Iso sertifisert dykkerklokke!
+ Kvalitet/Vekt (oser av kvalitetsfølelse)
+ Lenke/Lås
+ Nøyaktighet
+ Krone
+ Lume

Har veldig lite negativt å si om denne.
- Kunne hatt dag ved siden av dato & datoen kunne vært "nicere" ..
- Litt mye "streker" på bezel (smaksak).

Seiko+Glossy+Diver+White.jpg

Seiko (Glossy Diver?) Hvit. Min første selvtrekkende klokke! Er litt liten for min smak, så er mulig denne går ut for salg etterhvert. Her med en gummirem istedetfor orginal lenka :)

+Nøyaktighet
+Mye klokke for pengene
+Gjennomsiktig baklokk

- Skiva ser litt "billig" ut når man ser på den nærme
- Lume (kun visere og noen bittesmå prikker på timene er lumet)
- Krystallglasset er opphevet, noe jeg ikke er superfan av. (Smaksak?)
- Ikke nedskrubar krone

Citizen+AT.jpg

Citizen AT 4007-54e. Dette er den første klokka jeg kjøpte etter jeg ble bitt av klokke basillen.
I starten (før jeg ble automatic-fan-boy) var det Specs som gjaldt. Denne er Radiostyrt, har evighets kalender,
viser dag og har "chrono". Er ECO drive så lades via lys.

+ Specs (Perpetual Calender, Dag/Dato, Eco drive, Radio styrt)
+ Kvalitet
+ Utseende
+ Pris
+ 200m (bra til å ikke være en dykkerklokke)

- Kun 1 time på chronoen.
- Må stille klokken til Engelsk tidssone for å motta radio signal, og tilbake til Alternative time for bruke denne funksjonen.
- Ikke dobbel-clasp lås.
- Kunne tenkt meg en roterende Bezel med minutter istedetfor tacymeter (Smaksak)
- Ikke nedskrubar krone

Har også en 3-4 quartz bling-klokker fra gammalt (Inex, Avirex osv osv) som ikke er nevneverdige her.

@kayerikssen

Redigert:
Et par bilder til for dere som likte bildene.. Skulle gjerne hatt litt mer 'klokke' å tatt bilder av, men det får komme i 2013 :)

Seiko+Spork.jpg

Seiko Srp043k1

Citizen+AT+BW.jpg

Citizen At 4007-54e

Seiko+Spork+%26+Glossy.jpg

Seiko Srp043k1 & Seiko SNZH51

@kayerikssen (twitter & instagram)

Redigert:
Rå-kult! Knockoutbilder ;)
Tar meg selv i å savne Sporken enda mere plutselig.
Og orient Mako frister litt (mere) nå med.

Takk for presentasjon og flotte bilder.
Spent på vad 2013 bringer

Rå-kult! Knockoutbilder ;)
Tar meg selv i å savne Sporken enda mere plutselig.
Og orient Mako frister litt (mere) nå med.

Takk for presentasjon og flotte bilder.
Spent på vad 2013 bringer

Den siste uka har sporken gått ca 1,3 sekunder for fort pr. døgn i gjennomsnitt... Elsker den!

@kayerikssen

Flotte bilder! I dårlig innelys? Kan du dele foto oppsettet med oss slik at også jeg kan bli stand til å ta slike bilder :)

Alle bildene er skutt med 70mm brennvidde.. og Blender åpning på f:2.8, på (denne måten blir bakgrunnen diffus)
Alt lys er fra et vindu på baksiden av meg, hvor jeg dro for en hvit gardin for å "softe" opp lyset.
Brukte også en reflektor på siden (45 grader pekende mot klokka) for å få enda mer lys på den, og for å få inn lys fra en ny vinkel.

Også måtte jeg booste opp iso verdien på kamera til sånn 800-1250 Iso p.g.a det er veldig lite lys innendørs på vintern.
(Noe som gjør at man får litt ekstra støy, men det får gå).
Lukkertider på rundt 1/40. Lente sol-blenderen på linsa mot gulvet for å holde kameraet stødig :)

Bakgrunnen er også seff viktig. Prøv å legg klokka på et stort teppe som dekker under klokka og som du henger over noe slik at den blir "gulv" og "vegg" bak klokka. Her kan alt fra sølvfolie til kjøkkenduker benyttes.. Bare å prøve seg fram!

@kayerikssen

Redigert: